ورود ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا به خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ورود ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا به خراسان جنوبی خبر داد. وی اعلام کرد این واکسن‌ها شامل سینوفارم و آسترازنکاست و تا سه روز آینده وارد استان خواهد شد.
تصویر ورود ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا به خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمد دهقانی، یکشنبه شب ۳ مرداد به رسانه‌های گروهی گفت: محموله جدید برای گروه هدف شامل دوز دوم افرادی که قبلا دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردند و در واکسن سینوفارم هم برای افراد جدید و افرادی که نوبت دوز دوم آنها فرارسیده تزریق خواهد شد.

وی افزود: با راه اندازی سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا صبح امروز دربیرجند روند واکسیناسیون شتاب می‌گیرد به شرط اینکه افراد ۴۸سال به بالا در سامانه سلامت ثبت نام و از این ظرفیت استفاده کنند.

دهقانی بیان کرد: هم اکنون ۱۲۴مرکز تزریق واکسن در استان فعال است که ۶ مرکز تجمیعی شامل سه مرکز در بیرجند و سه مرکز در شهرستان‌ها فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مرکز جدید واکسیناسیون امروز در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سالن ورزشی دانشگاه آغاز به کار کرده و ظرفیت واکسیناسیون در استان را افزایش خواهد داد.

وی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانشجویان نیز گفت: برای واکسیناسیون فرهنگیان جلسات متعددی گرفته شده و منتظر صدور مجوز از سوی وزرات بهداشت هستیم.

وی گفت: دانشجویان علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در استان واکسن دریافت کردند و واکسیناسیون سایر دانشجویان نیز پس از ابلاغ وزارت بهداشت شروع خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

326645