بازارچه صنایع‌ دستی شهر سرایان خراسان جنوبی در سال جاری

مسوول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سرایان از شروع عملیات اجرایی تکمیل ساختمان چند منظوره بازارچه صنایع‌ دستی و ساختمان مرکز آموزش شهر سرایان خبر داد و گفت: فاز اول این مجموعه تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
تصویر بازارچه صنایع‌ دستی شهر سرایان خراسان جنوبی در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمد عرب روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت اداره‌ کل متبوع مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع ملی در قالب اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: این ساختمان دارای ۷۰۰ متر مربع زیربنا است که سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد و به دلیل محدودیت‌های اعتباری تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مسوول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سرایان گفت: اجرای کامل تاسیسات (گاز، برق و آب) سیستم گرمایش و سرمایش، ساخت در و پنجره upvc و اجرای نما از عملیات پیش‌بینی شده در این مرحله است که برای مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع از کل مجموعه انجام می‌شود و با اختصاص اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فاز اول این مجموعه تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: این پروژه برای تکمیل به اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال نیاز دارد که امیدواریم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و از منابع ملی نیز مساعدت لازم انجام شود تا سریعتر به بهره‌برداری برسد و صنعتگران، هنرمندان و علاقمندان صنایع‌ دستی بتوانند از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده کنند.

عرب از ادامه عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌ دستی شهر آیسک نیز خبر داد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر استاندار در مرداد سال گذشته به شهر آیسک با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است که مبلغ یک میلیارد ریال نقدی از محل اعتبارات سفر و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در قالب اسناد خزانه، اختصاص یافت.

وی افزود: این بازارچه دارای ۱۰ غرفه، با طراحی سنتی و ۳۲۰ متر مربع مساحت است که به صورت مشارکتی با شهرداری آیسک شروع شد و در مراحل پایانی اجرا قرار دارد که حداکثر در یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسوول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سرایان گفت: برآورد هزینه کامل پروژه مبلغ ۱۲ میلیارد ریال بوده که مابقی مبلغ توسط شهرداری تامین شده است.

وی اظهار داشت: این بازارچه در پارک جنگلی آیسک برای فروش محصولات صنایع‌ دستی صنعتگران و هنرمندان احداث شده که تهیه و ساخت در و پنجره‌ها، سرامیک کف به متراژ ۲۳۰ متر مربع و ۴۰۰ متر مربع آجر فرش محوطه توسط میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و با مجموع اعتبارات مذکور انجام شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

منبع:ایرنا

324799