مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان:

ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز کرونایی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز کرونایی در استان قرار گرفته است.
تصویر ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش پرسون از همدان، مهرداد نادری فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی ها و اعلام وزارت بهداشت، سه شهرستان نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ استان همدان با تغییر شرایط از وضعیت نارنجی، در وضعیت قرمز همه گیری کرونا قرار گرفته اند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، ممنوعیت ورود و خروج خودرو در این سه شهرستان اجرا خواهد شد.

نادری فر ادامه داد: همچنین محدودیت فعالیت برای کسب و کارهای گروه ۲ نیز در این سه شهرستان دوباره اعمال شده و فعالیت تالارها و رستوران ها و همچنین برگزاری هر گونه مراسم و تجمع نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: نحوه اعمال محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های نارنجی و قرمز به دنبال ابلاغ طرح جامع مدیریت هوشمند در همدان پیش‌بینی شده است.

نادری فر خاطرنشان کرد: این محدودیت ها طبق رنگ بندی در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ترددها تقسیم شده که وضعیت سه گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند شیوع ویروس در هر شهر تعیین و اعمال ‌می شود.

وی اضافه کرد: حضور حداکثر یک سوم کارکنان دستگاه های اداری در محل کار(دو سوم به صورت دورکاری) برای شهرهای با وضعیت قرمز الزامی است و برای دستگاههای ارایه کننده خدمات ضروری این محدودیت شامل ۵۰ درصد است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان درباره مناطق با وضعیت نارنجی هم گفت: حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول آن دستگاه است.

324005