«بهترین مسافر من» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «بهترین مسافر من»، نوشته توران ساکی مفرد منتشر شد.
تصویر «بهترین مسافر من» به کتابفروشی‌ها رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، رمان «بهترین مسافر من» با نثری روان و ساده و زبانی دلنشین و با موضوع نرجس خاتون(س)، مادر امام زمان (عج) در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد مبارک حضرت ولی عصر(عج) از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

کتاب «بهترین مسافر من» که برای گروه سنی کودک نوشته شده، روایتگر بخشی از زندگی امام زمان(عج) به قلم توران ساکی مفرد و تصویرگری سحر صدارت است.

در معرفی این اثر آمده است: دوران کودکی و نوجوانی یکی از زمان‌های مناسب در شکل‌گیری سبک زندگی صحیح و ترویج آن، با این حال اما متأسفانه شاهد آن هستیم که امروز به دلیل عدم توجه به این مهم؛ انتقال مفاهیم دینی یا سبک زندگی اهل بیت(ع) خلأهایی وجود دارد.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان این مفاهیم را انتقال داد و کودکان را با زندگی اهل بیت(ع) آشنا کرد، قالب داستان و رمان است. در همین راستا انتشارات کتاب جمکران، کتاب «بهترین مسافر من» را روانه بازار نشر کرده است.

کتاب «بهترین مسافر من» روایتگر زندگی نرجس خاتون، مادر گرامی حضرت ولی عصر(عج) است. نویسنده در این اثر با استفاده از زبانی ساده و شیرین و با بهره بردن از منابع متعدد تاریخی، تلاش کرده است راوی خوبی برای زندگی ایشان باشد. کتاب، داستان زندگی نرجس خاتون را از روم، محل تولد ایشان، آغاز کرده و در ادامه، به سفر ایشان به عراق و سپس ازدواجشان با امام حسن عسکری(ع) می‌پردازد.

«بهترین مسافر من» از چند منظر تلاش کرده است نوآور باشد؛ یکی از جذابیت‌های کتاب مربوط به زاویه دید داستان است که داستان را از زبان «کشتی» روایت می‌کند؛ کشتی که یک مسافر ویژه را با خود به سرزمین عراق می‌برد. کشتی قدیمی و کوچکی به اسم «چوبین» که دلش می‌خواهد به ناخدایش کمک کند و یک مسافر ویژه داشته باشد.

توران ساکی مفرد این رمان را با قلمی روان و جذاب به نگارش درآورده و مخاطب کودک را با ماجرای مهم زندگی نرجس خاتون مادر امام زمان(ع) آشنا می‌کند. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

مهتاب خانم اطراف را نگاه کرد و کمی جلوتر آمد و روبه‌روی چوبین ایستاد و گفت: «این کنیز که دیگران او را نرجس صدا می‌زنند، دختر یشوعا، پسر قیصر روم است. او یک شاهزاده است. مادرش از نسل شمعون، و شمعون، وصی و جانشین حضرت عیسی مسیح (ع) بوده است.»

با شنیدن اسم شاهزاده، ماهی کوچولو و دوستانش از بازی کردن و شیرجه زدن در آب دست کشیدند. کنار چوبین ایستادند و به مهتاب خانم چشم دوختند... .

کتاب «بهترین مسافر من» به قلم ساکی مفرد و با تصویرگری سحر صدارت در 44 صفحه تمام رنگی و با قیمت 55 هزارتومان توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

منبع: تسنیم

465413