۲۵۰ ناظر بهداشتی انتخابات استان مرکزی را رصد می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲۵۰ ناظر بهداشتی در این استان بر انتخابات نظارت دارند و فرآیند اجرایی شیوه نامه‌های بهداشتی را در شعب رصد می‌کنند.

تصویر ۲۵۰ ناظر بهداشتی انتخابات استان مرکزی را رصد می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علی علیمحمدی روز جمعه افزود: ناظران بهداشتی استان مرکزی با مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان این ماموریت مهم را در سطح شعب اخذ رای به انجام می رسانند.

وی اظهار داشت: دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به دبیرخانه انتخابات و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است و همه دست‌اندرکاران انتخاباتی مکلف به رعایت تک تک موارد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: رای‌دهندگان هنگام حضور در شعب اخذ رای باید ماسک بزنند و فاصله یک و نیم تا ۲ متری را رعایت کنند و سرویس بهداشتی مناسب، محیط عاری از هر گونه آلودگی،تامین تجهیزات بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی در مکان رای گیری از سوی دست‌اندرکاران باید مهیا باشد.

دکتر علیمحمدی افزود: ناظران بهداشتی انتخابات با مراجعه به شعب اخذ نسبت به اجرای جدی دستوالعمل‌ها نظارت دارند و در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی ابلاغی به مدیر شعبه اخذ رای تذکر لازم داده می‌شود.

در استان مرکزی علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ۲۸خردادماه برگزار می‌شود.

306411