آیین تجلیل از اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان قزوین

رییس توسعه حل اختلاف استان در مراسم تجلیل از اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان به مناسبت هفته قوه قضائیه در مراسم تجلیل از اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف حضور پیدا کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
تصویر آیین تجلیل از اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، حجت السلام و المسلمین حیدری رییس توسعه حل اختلاف استان در مراسم تجلیل از اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان قزوین که بمناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره سالروز شهادت آیت ا... بهشتی معمار قوه قضاییه و معمار قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: شهید بهشتی با خدمات شایسته و بایسته خود خالصانه و صادقانه توان خود را در طبق اخلاص گذاشت و در جهت خدمت به مردم در این راه جانفشانی کرد و به شهادت رسید.

رییس شوراهای حل اختلاف استان در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات شعب شوراهای حل اختلاف استان از قضات و کارکنان به لحاظ تلاش های شبانه روزی این عزیزان در مختومه کردن پرونده‌ها با صلح و سازش قدر دانی کرد. همچنین در خصوص مصالحه انجام شده در این استان اظهار داشت: که در سال 98 رتبه استان در کشور 23 و درصد مصالحه در کل استان 27% بوده که در سال 99 به رتبه 14 در بین استان‌ها ارتقاء یافته است و در ایجاد صلح و سازش نیز با 6% رشد به رتبه 33 افزایش داشته و معدل قزوین در سه ماهه اول سال 1400 نیز 35% است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان مزیت مختومه شدن پرونده‌ها با صلح و سازش را در جلوگیری از تشکیل پرونده های متعدد در دادگستری بسیار حائزاهمیت دانست و گفت: پرونده هایی که در شعب شوراها و واحدهای مصالحه با صلح و سازش مختومه می‌شوند بنا به توافق طرفین، مجددا در محاکم تشکیل پرونده نمی‌شود و این امر یکی از عوامل موثر در کاهش ورودی میزان پرونده‌ها به دادگستری است .

وی همچنین بیان داشت: در خصوص راه اندازی 15 شعبه طلایه داران روستایی این شعب پیشگام در مصالحه هستند که در زمینه صلح و سازش پروندها با شوراها همکاری می‌کنند.

در خاتمه مراسم از همکاران برتر شوراهای حل اختلاف استان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر و ابلاغ شعب طلایه داران روستایی نیز به اعضاء این شعب اعطاء شد.

309810