رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد:

نیمی از پرونده های حقوقی وارده به دستگاه قضایی استان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: نیمی از پرونده های حقوقی وارده به دستگاه قضایی استان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود و این مجموعه دوشادوش دادگستری در حال ارائه خدمت به مردم است.
تصویر نیمی از پرونده های حقوقی وارده به دستگاه قضایی استان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا حداد در آیین گرامیداشت 18 آبان، سال روز تشکیل شوراهای حل اختلاف در کشور، ضمن تبریک این روز و عرض خدا قوت به مجموعه و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: نزدیک به دو دهه از تشکیل این نهاد سازشی می گذرد که این نهاد براساس ماده 189 برنامه سوم توسعه از سال 81 فعالیت خود را آغاز و خدمات ارزنده ای را به مردم و دستگاه قضایی ارائه نموده است.

وی اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف با تکیه بر تعالیم دینی و اثرگذاری فرهنگ اسلامی با هدف ترویج صلح و سازش بین طرفین نقش مهمی در احیاء ارزش های اصیل دینی و ملی ایفاء نموده و می نماید.

این مقام قضایی، تلاش مجموعه شـوراهای حل اختلاف را در جهـت اخذ رضایـت و ایجاد سـازش در پرونده های ارجاعی قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش برای اصلاح ذات البین به منظور فصل خصومت از اهداف اصلی شوراهای حل اختلاف است.

شایان ذکر است در این مراسم ضمن اعطاء احکام چند تن از صلح یاران، از فعالان عرصه صلح و سازش در استان با حضور رئیس کل دادگستری استان نیز تجلیل شد.

370246