دوره آموزشی منتخبین شورای اسلامی شهر محمود آباد برگزار شد

دوره آموزشی منتخبین شورای اسلامی شهر محمود آباد برگزار شد.
تصویر دوره آموزشی منتخبین شورای اسلامی شهر محمود آباد برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در این دوره آموزشی ضمن تبریک به منتخبین وآرزوی موفقیت برای آنان، ترجیح منافع مردم بر منافع شخصی را از ضروریات مدیریت شهری دانست و خاطر نشان کرد: قانون‌گرایی و پایبندی به آن در هر جایگاهی، یک افتخار است و باید همواره حفظ منافع و افزایش رضایتمندی مردم را مدنظر داشته باشیم که وظیفه شوراها در این زمینه سنگین تر خواهد بود.

مدیر کل دفتر شهری، بر ضرورت حفظ سرمایه‌های اجتماعی مورد انتظار مردم در جهت خدمت و جلب رضایت آنان، تأکید و تصریح کرد: اعتماد عمومی اصلی ترین سرمایه اجتماعی است و باید کوشش کنیم تا با گام برداشتن در جهت خدمت به مردم ضمن حفظ اعتماد آنان و پا بر جا ماندن آن، شاهد رشد شاخص‌ها در بخش های مختلف باشیم.

وی در ادامه افزود: در ششمین دوره شورای اسلامی، پا گذاشتن بر منافع خود باید یک اصل قرار گیرد و صادقانه به مردم خدمت کنیم.

صالحی با تاکید بر اینکه هیچ شورایی بدون محدودیت نیست، خاطرنشان کرد: حدود و مرزی برای شوراهای اسلامی در قانون ترسیم شده است و اگر اعضای شوراهای اسلامی به وظایف خود واقف باشند تصمیم‌گیری آنها سراسر منفعت خواهد بود.

وی با یادآوری این که زمینه سازی برای توانمند شدن شوراها از رهگذر آموزش میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: معتقدم هرچه شوراهای اسلامی با اشراف بیشتر به قوانین به ویژه قانون شوراها در حدود اختیارات به انجام وظایف بپردازند، می‌توانند موثرتر باشند که مطابق تصمیمات اتخاذ شده دوره های آموزشی مجازی و حقیقی برای تمامی منتخبین برگزار خواهد شد.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه گاهی به واسطه عدم اشراف به قوانین و آیین نامه ها شاهد بروز تخلفاتی هستیم، افزود: اعضای شوراها نباید صرفاً به دوره‌های آموزشی بسنده کنند بلکه باید در بروزرسانی اطلاعات خود، همواره کوشا باشند.

310163