رئیس هیات جودو استان:

نبود تجهیزات و سالن مناسب مهم‌ترین مشکل هیات جودوی کردستان است

رئیس هیات جودو استان کردستان گفت: مهم‌ترین دغدغه هیات جودو کردستان، گرانی لباس و نبود تجهیزات و سالن مناسب برای تمرین ورزشکاران و نیز ضعف منابع مالی جهت اجرای برنامه‌های هیات است.
تصویر نبود تجهیزات و سالن مناسب مهم‌ترین مشکل هیات جودوی کردستان است

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، جلال کرمی؛ رئیس هیات جودو استان کردستان اظهار کرد: هیات جودو استان کردستان از اوایل سال ۶۰ شروع به فعالیت کرد و این رشته ورزشی با مدیریت اساتیدی از جمله ابراهیم خلیل‌جوادی و سیروس سیف‌پوری فعالیت رسمی پیدا کرد.

وی افزود: در سال ۶۲ استاد جوادی اولین رئیس هیات رسمی جودو استان شد و تا سال ۷۲ سکان‌دار هیات بود و از سال ۷۲ تا سال ۸۷ رضا پرهیزگار دومین رئیس هیات جودو استان بود.

به گفته وی، شهرستان‌های سنندج و سقز جزء اولین شهرستان‌های فعال بوده و سپس کامیاران و بانه و در نهایت مریوان، قروه، دهگلان و بیجار در این رشته فعال هستند.

کرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ مربی دارای درجه مربیگری در سطوح مختلف و بیش از ۵۰ داور نیز در سطوح مختلف داوری در استان مشغول فعالیت هستند.

وی در زمینه فعالیت‌های دوران کرونا تصریح کرد: در دوران کرونا متاسفانه بخاطر شدت درگیری و نزدیکی ورزشکاران جودوکار در هنگام تمرین بیشتر زمان تعطیل بوده است.

به گفته وی، با همکاری روسای هیات شهرستان‌ها و مربیان زحمتکش در دوران ورزشکاران مسابقه‌دهنده تمرینات خصوصی داشته و خوشبختانه توانستیم در مسابقات منطقه دو جوانان کشور با ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب مقام اول منطقه‌ای و در نوجوانان نیز با کسب یک نقره و دو برنز، سوم منطقه را کسب کنیم.

کریمی با اشاره به دغدغه‌های موجود در این رشته گفت: بیشترین دغدغه و مشکل جودو، نه در استان بلکه در کشور گران بودن لباس جودو و تاتامی یا همان تشک تمرینی است.

وی تصریح کرد: مشکل تجهیزات و لباس واقعا مشکل بزرگی جهت ادامه فعالیت ورزشکاران مستعد و خوب استان شده و البته نبود سالن اختصاصی در شهرستان و اعمال ماده ۸۸ هم از مشکلات و معضلات دیگر است.

کرمی با بیان برنامه‌های آینده هیات برای این رشته تصریح کرد: نوشتن برنامه متکی به چند نفر نیست بلکه عوامل زیادی در این امر دخیل هستند و تامین منابع مالی و اجرای برنامه شرط اساسی است.

وی اضافه کرد: هیات جودو استان کردستان برنامه‌هایی از قبیل استعداد‌یابی و برگزاری دوره‌های آموزشی، اردوهای منظم و اعزام به مسابقات مختلف را در نظر دارد اما تمام این موارد نیازمند تامین مالی و همکاری مسوولین امر است.

منبع: فارس

309699