اصابت موشک یمنی به طائف نشانه چیست؟

یادداشت/تحولات یمن که هفته ها فریز شده بود بار دیگر شعله‌ور شده است و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مجددا حملات به مارب را از سر گرفته اند و عملیات‌های چند شب پیش علیه پایگاه‌های هوایی سعودی برای اختلال در پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی مدافع مارب ارزیابی می‌شود.

تصویر اصابت موشک یمنی به طائف نشانه چیست؟

سایت خبری پرسون ـ چند شب پیش یگان‌های پهپادی و موشکی انصارالله یمن در ۲ عملیات موفق توانست پایگاه های نیروی هوایی سعودی را در خمیس مشیط و طائف هدف قرار دهند.

در این عملیات‌ها، پایگاه هوایی ملک خالد با ۱۷ پهپاد انتحاری و پایگاه هوایی ملک فهد با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار گرفت.

نکته جالب توجه در این بود که سیستم پدافند هوایی پاتریوت سعودی در برابر تنها یک موشک بالستیک ناکام بود که کیفیت این سلاح جدید را آشکار می کند.

پایگاه هوایی ملک فهد در حجاز از مرز یمن حدود ۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد که نشان می‌دهد سلاح شلیک شده، دستاورد جدید یگان‌های موشکی ارتش یمن است که توانسته در چنین مسافتی از سد سامانه‌های پیشرفته غربی عبور کرده و با دقت و موفقیت کامل اصابت کند.

تحولات یمن که هفته ها فریز شده بود بار دیگر شعله‌ور شده است و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مجددا حملات به مارب را از سر گرفته اند و عملیات‌های چند شب پیش علیه پایگاه‌های هوایی سعودی برای اختلال در پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی مدافع مارب ارزیابی می‌شود.

با شکست مذاکرات در عمان، انصارالله قصد دارد همچنان دستاوردهای خود را روی زمین افزایش دهد تا بتواند سعودی را به توقف حملات وادار نماید.

علیرضا تقوی‌نیا ـ کارشناس مسایل غرب آسیا

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

307249