شمال یمن زیر توپخانه ارتش عربستان/یک کشته و دونفر زخمی حاصل این حملات

حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به مناطق مرزی در شمال یمن همچنان از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.
تصویر شمال یمن زیر توپخانه ارتش عربستان/یک کشته و دونفر زخمی حاصل این حملات

به گزارش سایت خبری پرسون، حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه آل الشیخ در شهر مرزی «منبه» در استان صعده در شمال یمن یک غیرنظامی را کشته و دو نفر دیگر را زخمی کرد.

به گزارش شبکه المسیره، نیروهای عربستان سعودی در حمله توپخانه‌ای به منطقه «الرقو» در شهر مرزی منبه نیز یک شهروند دیگر یمنی را مجروح کردند.

عربستان سعودی در حالی نزد مقامات بین المللی مدعی مواففت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که همچنان یمن را هدف حملات بی امان زمینی و هوایی خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد.

مناطق مرزی یمن نیز در شش سال گذشته همواره در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی و نیروهای مزربانی سعودی قرار گرفته است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

304535