عملیاتی که معادلات را در خاک یمن تغییر می‌دهد

عملیاتی حساب شده در استان البیضاء آغاز شده اما هدف اصلی رزمندگان یمنی در این محور کوبیدن آخر میخ بر تابوت سعودی ها در استان راهبردی «شبوه» است که می تواند تحولات را در خاک یمن 180 درجه تغییر دهد.
تصویر عملیاتی که معادلات را در خاک یمن تغییر می‌دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، رزمندگان پس از پیشروی گسترده در بخش «الصومعه» در شرق البیضاء، عملیات جدیدی را در محور شمالی این استان آغاز کردند و با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند چند منطقه را از اشغال خارج و بازپس بگیرند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله از چند محور در شمال استان البیضاء به سمت بخش مهم و راهبردی «بیحان» در جنوب غرب استان شبوه پیشروی کردند.

این منبع میدانی که تحولات را در مرزهای مشترک استان البیضاء و استان شبوه از نزدیک دنبال می کند، افزود: عملیات نیروهای یمنی از ارتفاعات راهبردی «عقبه القنذع و الکراع» به سمت مناطق «غنیه، حمان، کارا، قریقه، الصعدیات و هشه» صورت گرفت.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان یمنی در محور الکراع با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی توانستند مناطق مهمی از جمله «کارا، قریقه، الصعدیات و هشه» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

رزمندگان در این عملیات بعد از تثبیت مواضع خود در مناطق آزاد شده، به سمت مناطق «الحمان، العطف، حمان و غنیه» رفتند و این مناطق را نیز تحت کنترل خود درآوردند.

با پیشروی گسترده و سریع رزمندگان در بخش «بیحان» واقع در جنوب غرب استان شبوه، روحیه شورشیان ائتلاف بسیار ضعیف گردید و منجر به متلاشی شدن خطوط دفاعی آن ها شدکه همین امرمنجر به ادامه پیشروی رزمندگان یمنی تا فرودگاه «بیحان» گردید.

از سویی دیگر، با پاکسازی فرودگاه بیحان و پیشروی رزمندگان یمنی به سمت بخش شمال، جاده اصلی شبوه - مارب» قطع شد و مسیر انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای ائتلاف سعودی از این محور مسدود گردید.

به گفته منابع محلی، پاکسازی گسترده مناطق مختلف بخش «بیحان» منجر شد که قبایل «بلحارث» در منطقه به رزمندگان یمنی بپیوندند که همین امر منجر به سقوط مناطق وسیعی از بخش «عسیلان» در غرب استان شبوه شد؛ عملیات پاکسازی سایر مناطق بخش عسیلان توسط نیروهای یمنی ادامه دارد.

باید توجه داشت یکی از نتایج پیشروی و پاکسازی بخش های «بیحان و عسیلان» در غرب و جنوب غرب استان شبوه، محاصره شدن عناصر ائتلاف سعودی در محور های جنوب شرقی استان مارب است و سرعت سقوط مناطق اشغالی را چند برابر افزایش می دهد.

از بخش «الصومعه» در شرق استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای یمنی مواضع را در محورهای «ال ثریا المیفاع، الضمره، العقله، عوین و ...» تثبیت و پیشروی ها هم با پاکسازی و تامین امنیت مرکز بخش «الصومعه» و مناطق «نمر، الحدن، فاریس و ...» ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، اگر رزمندگان این نقاط را از اشغال ائتلاف خارج و به کنترل دربیاورند، بخش الصومعه به طور کامل آزاد خواهد شد و در مجموع مساحت مناطق پاکسازی شده در این محور به حدود هزار و 600 کیلومتر مربع افزایش می یابد.

منبع:مشرق نیوز

351793