کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

تسلط بر معرب تعیین کننده پیروز جنگ یمن

اگرچه بمباران‌های شدیدی از طریق هوا صورت می‌گیرد اما واقعیت امر این است که کسی می‌تواند سرنوشت جنگ را تعیین کند که بتواد اقدامات خود را در زمین  انجام دهد و در حقیقت هر کسی که در معرب حاکم باشد می‌تواند به جوف و صحرای بزرگ حضر موت نیز تسلط کامل داشته باشد.
تصویر تسلط بر معرب تعیین کننده پیروز جنگ یمن

سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اهمیت تسلط یمن بر معرب بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی معرب شرایط ویژه‌ای را در یمن دارد. در حقیقت هر کسی که در معرب حاکم باشد می‌تواند به جوف و صحرای بزرگ حضر موت نیز تسلط کامل داشته باشد.

صدرالحسینی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در این منطقه لوله‌ها و چاه‌های نفت وجود دارد. از این رو انصارالله به دنبال این است که بتواند بدین وسیله با تأمین بخشی از سوخت مورد نیاز مردم که در حال حاضر در سختی بسیار شدیدی به سر می‌برند بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۱۴ کشتی بزرگ سوخت‌رسانی و تغذیه در بندر الحدیبه تحت محاصره ناوچه‌های عربستان است، گفت: انصارالله تلاش خود را بر این مسئله معطوف کرده است تا بتواند این منطقه معرب را در اختیار بگیرد تا بخشی از مشکلات مردم قابل حل باشد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا عنوان کرد: اگرچه بمباران‌های شدیدی از طریق هوا صورت می‌گیرد اما واقعیت امر این است که کسی می‌تواند سرنوشت جنگ را تعیین کند که بتواد اقدامات خود را در زمین انجام دهد به همین دلیل فشارهای بسیار سنگینی در این زمینه از جانب ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی وارد می‌شود اما آنچه در میدان مشاهده می‌شود دست برتر انصارالله است.

سید رضا صدرالحسینی در پایان اظهار داشت: انصارالله توانسته در این عملیات بزرگ بخش قابل توجهی از عشایر منطقه را نیز با خود همراه کند و در حقیقت با توجه به درکی که امروز مردم منطقه پیدا کرده‌اند که آزادی این استان می‌تواند برای کلیت یمن مفید باشد، یک همکاری عمومی در این رابطه مشاهده می‌شود.

244952

مطالب مرتبط