کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

لغو تجاوزات و تحریم‌ها، شرط انصارالله برای مذاکره با سعودی‌ها

سعودی‌ها بیش از 6 سال گذشته اقدام به تحریم هوایی، زمینی و دریایی یمن کرده‌اند و تجاوز مجرمانه‌ای را علیه یمن شروع کرده‌اند اگر سعودی‌ها حسن نیت دارند باید تحریم‌ها و تجاوزات خود را لغو کنند سپس پای میز مذاکره بنشینند. تا زمانی که تجاوزات و تحریم‎ها ادامه داشته باشد انصارالله پای میز مذاکره با عربستان نخواهد نشست چرا که این مذاکرات تحت فشار، نتیجه‌بخش نخواهد بود.
تصویر لغو تجاوزات و تحریم‌ها، شرط انصارالله برای مذاکره با سعودی‌ها

رضا میرابیان کارشناس مسائل بین‌الملل و منطقه غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص پیام عملیات‌های نظامی یمن در عربستان و پیروزی‌های محور مقاومت بیان کرد: درپی عملیات و پیشروی‌هایی که دولت نجات ملی در مأرب داشت، عربستان برای جلوگیری از این پیشروی‌ها اقدام به نقض آتش بس در استان حدیده کرد و نیروهای انصارالله و دولت نجات ملی را دچار بمباران شدید کرد.

میرابیان ادامه داد: انصارالله در واکنش به این بمباران در حدیده، با پرتاب تعداد زیادی موشک و پهباد به سمت استان‌ نجران و همچنین مناطق نفتی آرامکو در شرق عربستان اقدام به مرحله‌ای از مراحل بازدارنده کرد. لذا به نظر می‌رسد که مجموعه عملیاتی که صورت گرفت در راستای تداوم تجاوزات عربستان است و اقدام انصارالله نیز یک اقدام تدافعی و بازدارندگی است.

وی همچنین تصریح کرد: انصارالله در گذشته بارها و بارها این مطلب را مطرح کرده که تمام تأسیسات حیاتی عربستان مورد هدف قرار خواهد گرفت و هیچ محدودیتی برای زدن اهداف حیاتی، مناطق نظامی، تأسیسات نفتی و اقتصادی عربستان ندارد و تمام سرزمین‌های عربستان به جز مکه و مدینه در تیررس موشک‌ها و پهبادهای انصارالله خواهد بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: متأسفانه تا این لحظه سعودی‌ها در مذاکرات خود چه توسط نماینده سازمان ملل در امور یمن، چه توسط عمانی‌ها و چه میانجیگران دیگر جدی نبوده‌اند.

رضا میرابیان در پایان گفت: سعودی‌ها بیش از 6 سال گذشته اقدام به تحریم هوایی، زمینی و دریایی یمن کرده‌اند و تجاوز مجرمانه‌ای را علیه یمن شروع کرده‌اند اگر سعودی‌ها حسن نیت دارند باید تحریم‌ها و تجاوزات خود را لغو کنند سپس پای میز مذاکره بنشینند. تا زمانی که تجاوزات و تحریم‎ها ادامه داشته باشد انصارالله پای میز مذاکره با عربستان نخواهد نشست چرا که این مذاکرات تحت فشار، نتیجه‌بخش نخواهد بود. بنابراین در کوتاه مدت دورنمایی برای این که سعودی‌ها به مذاکره تن دهند، در افق دیده نمی‌شود.

350281