برآورد خسارت خشکسالی به کشاورزان و دامداران حمیدیه

فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: کارشناسان دامپزشکی و جهاد کشاورزی روزانه از روستاهای این شهرستان بازدید و خسارتهای وارد شده به احشام یا زمین های کشاورزی بر اثر خشکسالی را برآورد می کنند.
تصویر برآورد خسارت خشکسالی به کشاورزان و دامداران حمیدیه

به گزارش سایت خبری پرسون، شاهین هاشمی جمعه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: طبق مصوبه دولت به دامداران و کشاورزانی که بر اثر خشکسالی متحمل ضرر و وزیان شده اند خسارت پرداخت می شود.

وی گفت: ۶ تانکر آب در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه در حال آبرسانی است تا مشکل آبرسانی در این بخش رفع شود.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: با کم شدن آب رودخانه کرخه و کرخه نور آب مورد نیاز احشام با مشکل روبرو شده است.

هاشمی بیان کرد: کم شدن آب رودخانه کرخه نور باعث شده فشار به ایستگاه های آب روستاها بیشتر شود و باعث افت فشار و تنش هایی در روستاها شود و با رهاسازی آب در کرخه و کرخه نور در تلاش هستیم که مشکلات برطرف شود.

فرماندار حمیدیه اظهار داشت: با تقویت پمپ ایستگاه آب روستای دهلیز به عنوان یکی از ایستگاه های اصلی بخش گمبوعه تلاش داریم تا آبرسانی به روستاهای این بخش پایدار شود.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: روستای گبیر زهیر از توابع شهرستان حمیدیه از جمله مناطقی است که به دلیل فرسودگی خطوط انتقال آب، با مشکلاتی مواجه است که با همکاری سپاه و آبفا لوله کشی به این روستا با جمعیت۶۰۰ خانوار در حال انجام است و تا ۲ هفته آینده مشکل آبرسانی به این منطقه برطرف می شود.

وی گفت: ۲ روستای سیدحسن و سید سعدون این شهرستان نیز با مشکل آبرسانی مواجه هستند، آب شرب این روستاها از شهرستان هویزه تامین می شود که با تقویت ایستگاه پمپاژ هویزه آبرسانی به این روستاها پایدار می شود.

استان خوزستان از ابتدای امسال به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آبی وارد چالش آبی شد و طبق مصوبه دولت خسارت وارد شده به دامداران و کشاورزان بر اثر خشکسالی پرداخت می شود.

شهرستان حمیدیه در غرب خوزستان واقع است که از رودخانه کرخه آب تامین می کند.

طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان آورد آب در سد کرخه نسبت به یک دوره گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.

منبع:ایرنا

325992