مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان؛

مدیریت مصرف آب کشاورزی با تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تجهیز و نوسازی 87 هزار هکتار از اراضی شالیزاری طی 26 سال خبر داد و گفت: از عمده مزایای طرح تجهیز و نوسازی، مدیریت بهینه مصرف آب در مزارع و کاهش هزینه های تولید برنج است.
تصویر مدیریت مصرف آب کشاورزی با تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مجتبی شاه نظری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را در سال ۷۴ آغاز کردیم، گفت: از ۲۳۸هزار هکتار کل اراضی سطح استان گیلان بالغ بر ۸۷ هزار هکتار تاکنون به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سال جاری با تامین اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان سطحی معادل ۹۰۰ هکتار را که از سال قبل آغاز کرده ایم توانستیم در بسیاری از مناطق به اتمام رسانده و مابقی را نیز ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: تاکنون آخرین نقاط انجام شده نیز تحویل کشاورزان شده است تا عملیات نشاء را در این اراضی آغاز کنند.

شاه نظری در ادامه عمده مزایای طرح تجهیز و نوسازی را در اولین گام، تسریع اراضی عنوان کرد و گفت: از دیگر مزایای این طرح ایجاد قطعه بندی، ایجاد جاده های بین مزارع، ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی مزارع و... است که تماماً در راستای مدیریت بهینه مصرف آب در مزارع و کاهش هزینه های تولید برنج برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با افزایش تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزان اقدامی موثر برای کاهش هزینه تولید برنج استان برداشته شده و منافع این طرح متوجه کشاورزان خواهد شد.

منبع: ایسنا

303637

مطالب مرتبط