معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

همدان، رتبه نخست کشور در تولید گیاه گلرنگ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز برداشت گیاه گلرنگ در مزارع زیرکشت شهرستان کبوداهنگ خبر داد و گفت: استان همدان رتبه نخست کشور را در تولید گیاه گلرنگ در کشور دارد.
تصویر همدان، رتبه نخست کشور در تولید گیاه گلرنگ

شهرام پرورش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان در گفت وگو با پرسون، در خصوص برداشت گیاه گلرنگ در اراضی زیرکشت شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: برداشت این محصول در کبوداهنگ از اوایل مردا ماه آغاز شده و تا یک‌ماه آینده ادامه دارد.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کبودراهنگ امسال زیر کشت گیاه گلرنگ رفته است.

پرورش با اشاره به اینکه گیاه گلرنگ یکی از گیاهان کم آب بر است گفت: صد درصد از این گیاه شامل گل، دانه های روغنی و کاه آن مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان رتبه نخست تولید گیاه گلرنگ را در کشور دارد و خرید این گیاه به صورت تضمینی از سوی دولت برای هر کیلو ۱۰هزار تومان است.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۹۵۹ هکتار از اراضی استان زیر کشت این گیاه رفته است بیان کرد: پیش بینی می شود از گیاه گلرنگ ۷۰۰ تن امسال برداشت شود.

پرورش با اشاره به اینکه برنامه استان توسعه کشت گیاه گلرنگ در سال های آتی است تصریح کرد: ۵ تا ۴۰ درصد روغن این گیاه توسط کارخانجات استان و خارج از استان مورد مصرف قرار می گیرد و قسمتی از آن نیز توسط شرکت بازرگانی غله خریداری می شود.

326926

مطالب مرتبط