معاون علوم پزشکی گیلان:

رعایت کنیم تا گرفتار موج بعدی کرونا به دنبال تعطیلات نشویم

معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علیرغم ممنوعیت سفر به گیلان، شاهد بی توجهی برخی از افراد با وجود جریمه هستیم. گفت: عدم حضور در تجمعات و داشتن ماسک بر چهره موجب می شود گرفتار موج بعدی بیماری کرونا به دنبال تعطیلات نشویم.
تصویر رعایت کنیم تا گرفتار موج بعدی کرونا به دنبال تعطیلات نشویم

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آبتین حیدرزاده، با اشاره به آغاز اعمال محدودیت های ورود به استان گیلان، اظهار کرد: ۱۲ لغایت ۱۷ خردادماه با ممنوعیت سفر از خارج استان به گیلان مواجه هستیم، اما علیرغم محدودیت، شاهد بی توجهی برخی از افراد با وجود جریمه هستیم.

وی از مردم خواست مانند روزها، هفته ها و ماه های گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: همچنان مهمترین کار برای مبتلا نشدن به کرونا عدم حضور در تجمعات و داشتن ماسک بر چهره است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم استانی ها با مسافران و افراد تازه از سفر برگشته در یک مکان سربسته حضور پیدا نکنند، ادامه داد: در صورت لزوم حداقل ۱۵ دقیقه همراه با ماسک و فاصله بیش از یک و نیم متری در مجاورت مسافران باشید.

حیدرزاده، همچنین خواستار پرهیز از نشستن های دورهمی در رستوران شد و خاطرنشان کرد: در صورت صرف غذا در رستوران و برداشتن ماسک، از ارتباط داشتن با افرادی غیر از اعضای خانواده خود پرهیز کنید و میزهای جداگانه داشته باشید.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی موجب می شود گرفتار موج بعدی بیماری به دنبال تعطیلات نشویم، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته ۷۴ بیمار جدید کرونایی در سطح استان بستری شدند که نشان دهنده وضعیت شکننده کروناست.

معاون علوم پزشکی گیلان یادآور شد: در مجموع ۲۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۷۳ نفر آنان وخیم است.

منبع: ایسنا

302929

مطالب مرتبط