مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان:

برای 80 درصد گیلانی ها فرصت دریافت دوز دوم واکسن فراهم نشده است

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تنها 20 درصد افرادی که در مرحله اول واکسینه شده اند در تعدادی از شهرستان‌های استان دوز دوم را هم دریافت کردند، و برای حدود ۸۰ درصد فرصت نوبت دریافت دوز دوم واکسن فراهم نشده است.
تصویر برای 80 درصد گیلانی ها فرصت دریافت دوز دوم واکسن فراهم نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، حسن رخشاد اظهار داشت: فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا متفاوت است جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، حدود ۸۰ درصد افرادی که در استان واکسیناسیون مرحله اول را دریافت کردند هنوز برای تزریق مرحله دوم فرصت دارند.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در گیلان بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ پیگیری می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون واکسیناسیون گروه ۷۰ سال به بالا در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در نوبت اول در استان گیلان تزریق شده است، گفت: تعدادی از شهرستان‌ها دوز دوم واکسن را دریافت کردند و حدود ۸۰ درصد فرصت نوبت دوز دوم واکسن در استان فراهم نشده است.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود دوز دوم واکسن کرونا در کشور و به طبع آن در استان، تصریح کرد: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، زیرا در اولین فرصت پس از دریافت واکسن دوز دوم واکسن به افراد تزریق خواهد شد، این در حالیست که حدود ۸۰ درصد افرادی که واکسیناسیون مرحله اول را دریافت کردند هنوز برای تزریق مرحله دوم فرصت دارند.

رخشاد در پاسخ به این سوال که فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا چقدر است؟ افزود: دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا به فاصله ۱۲ هفته تزریق، دوز اول و دوم واکسن سینوفارم به فاصله ۲۸ روز و دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک به فاصله ۹۰ روز است‌.

منبع: ایسنا

303540