رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر:

راه اندازی مجهز ترین کمپ نگهداری سگ های بی پناه در یزد/«منفعت اقتصادی» حلقه مفقوده در جمع آوری زباله های خشک است

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر یزد از راه اندازی مجهز ترین کمپ نگهداری سگ های بی پناه در این شهر خبر داد.
تصویر راه اندازی مجهز ترین کمپ نگهداری سگ های بی پناه در یزد/«منفعت اقتصادی» حلقه مفقوده در جمع آوری زباله های خشک است

سپنتا نیکنام در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شهری شورای شهر یزد گفت: یکی از اقدامات ضروری ساماندهی نخاله های ساختمانی بود که در این رابطه خودروهای حمل نخاله مشخص و برچسب دار شدند و اقدامی که در قم صورت گرفته بود در یزد هم اجرایی شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر یزد افزود: کارخانه کمپوست که سال ها به حال خود رها شده بود با حمایت اعضای شورای شهر مجددا با امکانات جدید راه اندازی و در مردادماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که با راه اندازی خط پردازش زباله از دفن روزانه ۳۰۰تن زباله تولیدی شهر جلوگیری خواهد شد.

وی در خصوص ساماندهی سگ های بی پناه هم اظهار داشت: یکی از کارهایی که در گذشته در این رابطه صورت می گرفت بحث معدوم سازی سگ‌های بلاصاحب بود که با کمک دوستداران حیوانات و محیط زیست در سال گذشته یکی از مدرن ترین و مجهزترین کمپ های نگهداری سگ های بی پناه با عنوان «کمپ پناه» در یزد راه اندازی شد.البته یکی از عمده ترین مشکل ما در بحث سگ های بلاصاحب دلسوزی مردم و غذا دادن به این حیوانات در سطح شهر و بیرون گذاشتن زباله ها در زمان نامناسب است.

نیکنام در خصوص برنامه این کمیسیون برای ساماندهی زباله های خشک هم گفت: یکی از ایراداتی که در گذشته در این رابطه وجود داشت این بود که منفعت اقتصادی برای مردم در نظر گرفته نشده بود در حالی که موفقیت طرح پیوند آن به منفعت اقتصادی است.

وی ادامه داد: سیاست ما در شورا این است که در طراحی نرم افزار جدید مردم ثبت سفارش داده و روز تحویل زباله خشک را انتخاب کنند و سپس برای خریدار در آن زمان مراجعه و زباله ها جمع آوری شوند.

نیکنام در پایان با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام شده در این حوزه مرهون مشارکت و همراهی مجموعه شهرداری و شورای شهر است ابراز داشت: امیدواریم با تغییر نام معاونت خدمات شهری یزد به معاونت خدمات و محیط زیست شهری شاهد اتفاقات خوبی در زمینه محیط زیست در شهر یزد باشیم.

انتهای پیام/

حیران_اسنان یزد

302684