پرسون گزارش می‌دهد؛

مروری بر طرح محدودیت سگ گردانی در پارک‌ها

با توجه به این که سگ گردانی برخی شهروندان در پارک‌ها سبب ایجاد مشکلاتی برای کودکان شده؛ شورای شهر تهران یک فوریت جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌ها را تصویب کرد.
تصویر مروری بر طرح محدودیت سگ گردانی در پارک‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، حضور گسترده افرادی به همراه سگ‌های خود و به اصطلاح پدیده سگ گردانی در پارک‌های تهران افزایش پیدا کرده و سبب بروز مشکلاتی برای برخی از خانواده‌ها و به ویژه کودکان شده است. ماهیت حیواناتی مانند سگ به گونه ای است که باعث احساس ترس و ناامنی می‌شود. برخی خانواده‌هایی که فرزندان خود را برای گردش به پارک بردند؛ دچار مشکلات اساسی از این طریق شدند. برای مثال در جریان حمله یک سگ به کودک 2 ساله در یکی از بوستان‌ها، کودک دچار بیماری شده؛ به گونه‌ای که این کودک حجم بالایی از موهای سر و مژه‌های خود را از دست داده است.

ورود شورای شهر تهران به موضوع سگ گردانی

انتقادات از سگ گردانی در پارک‌ها سبب شده که شورای شهر یک فوریت جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران را تصویب کند.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در خصوص این طرح گفته: "باید جایی برای بازی کودکان و آرامش آنها فراهم کنیم و به دلیل افزایش ورود حیوانات خانگی، بسیاری از خانواده‌ها برای حضور در بوستان‌ها با چالش مواجه شده‌اند. این طرح ناظر بر سلامت کودکان و خردسالان است و از باب اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و تأمین سلامت شهروندان باید اجرایی شود."

پلیس با سگ گردانی برخورد می‌کند

سرهنگ آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری فاتب در خصوص برخورد با موضوع سگ گردانی گفته: " با توجه به اینکه نگهداری سگ در مجتمع های مسکونی موجبات آزار و اذیت سایر سکنه را در پی داشته و همچنین حضور سگ ها در پارک ها گاها موجب احساس نا امنی و وحشت برای کودکان بوده؛ از این رو طرح برخورد با سگ گردانی در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته است."

پیشنهاد ویژه روزنامه کیهان

روزنامه کیهان نیز بیرون آوردن سگ را «معضل اساسی» جامعه خواند و خواهان ورود قوه قضائیه برای برخورد با شهروندانی شد که سگ دارند. کیهان سگ گردانی را ناهنجاری اجتماعی دانسته و خواهان وضع قوانینی برای حدود سگ گردانی شده است.

این موضوع مخالفان و موافقانی دارد. اما مهم‌ترین مسئله این است که کودکان در محیط‌های امنی بازی کنند و دچار مشکلاتی نشوند که آینده زندگی آنها و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

324178