شهردار یزد:

امروزه بقا شهرها وابسته به اقدامات محیط‌زیستی است

شهردار یزد با بیان اینکه در شرایط فعلی راه گریزی جز انجام دادن اقدامات محیط‌زیستی نداشته و نداریم گفت: امروزه بقا شهرها وابسته به اقدامات محیط‌زیستی است.
تصویر امروزه بقا شهرها وابسته به اقدامات محیط‌زیستی است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، جمال الدین عزیزی دقایقی قبل در دومین نشست مسئواین و نهادهای حامی محیط زیست شهری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی محیط زیست در محل باغ طوبی برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای محیط‌زیست گفت: شهرداری یزد با رویکرد حفظ محیط‌زیست برنامه های متعددی را با حمایت شورای شهر و کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست انجام شده است.

شهردار یزد در ادامه به تشریح بر نامه های صورت گرفته در حوزه محیط‌زیست شهری اظهار داشت: در زمینه ساماندهی نخاله های ساختمانی که یکی از معضلات شهر محسوب می شد اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر پسماندها به صورت کامل جا به جا می شود

عزیزی از عملیاتی شدن احداث خط پردازش پیشرفته برای پردازش زباله شهری خبر داد و گفت: این خط پردازش با تکنولوژی روز دنیا توسط متخصصین داخلی اجرایی شده است.

وی در ادامه یکی از موضوعات مهم در امر محیط‌زیست را تفکیک آب شرب در فضای سبز شهری دانست و اذعان داشت: برای این امر بالغ بر ده میلیارد تومان هزینه شده و تاکنون صد کنتور آب شرب جداسازی شده که در کاهش مصرف موثر بوده و اگر حجم پساب بیشتری به شهرداری اختصاص داده شود آمادگی واگذاری کنتورهای بیشتری داریم.

شهردار یزد با اشاره به احداث ۳۵کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر یزد اظهار داشت: شهرداری یزد برای تکمیل طرح تا ۵۰ کیلومتر نیز آمادگی دارد و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم تردد با دوچرخه در شهر را گسترش دهیم هرچند هم اکنون نیز با استقبال خوبی روبرو هستیم.

خرید ۵ دستگاه اتوبوس یورو ۵، ساماندهی بیشتر ۱۰۰ مرکز ذبح و نگهداری دام و ایجاد کمپ پناه جهت جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد از دیگر موضوعات مطرح شده توسط عزیزی بود.

شهردار یزد در پایان با بیان اینکه در حوزه محیط‌زیست فرصتی برای درنگ نداریم گفت: در شرایط فعلی راه گریزی جز انجام دادن اقدامات محیط‌زیستی نداشته و نداریم چرا که بقا شهر وابسته به این اقدامات است و بر همین اساس ردیف های خاص بودجه ای دیده شده و در آینده هم ناگزیر به انجام هستیم و امیدواریم با اجرای طرح های محیط‌زیست بتوانیم از اتلاف منابع هم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

302365

مطالب مرتبط