بهره‌مندی شهرک منظریه شهرکرد از کتابخانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حمایت از کتاب و کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ارتقای فرهنگی در جوامع است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد کتابخانه در شهرک‌های تازه تاسیس شهری استان به ویژه منطقه ۳۸ منظریه شهرکرد انجام ‌می‌شود.
تصویر بهره‌مندی شهرک منظریه شهرکرد از کتابخانه

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید نظری در نشست بررسی طرح‌های عمرانی کتابخانه‌ها و ایجاد کتابخانه در مناطق هدف افزود: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است چرا که کتابخانه فرهنگ‌ساز است و حمایت از آن می‌تواند در ارتقا شاخصه‌های فرهنگی در جامعه اثرگذار باشد.

وی با اشاره به طرح ایجاد کتابخانه در منطقه ۳۸ منظریه شهرکرد تصریح کرد: برای اجرای این طرح حمایت‌های لازم انجام خواهد شد و موانع موجود با هماهنگی دیگر دستگاه‌های اجرایی رفع می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به لزوم ایجاد کتابخانه در شهرک‌های تازه تأسیس از جمله شهرک منظریه شهرکرد اشاره کرد و گفت: با توجه با بافت جمعیتی، وجود خرده‌ فرهنگ‌های مختلف و ضرورت ایجاد مراکز خدماتی مختلف در شهرک‌های تازه تأسیس، لازم است برای راه‌اندازی کتابخانه اقدامات مؤثرتری انجام شود.

احمد فرهادی با بیان اینکه کتابخانه‌ها به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خدماتی، امکان دسترسی اقشار جامعه به امکانات یکسان آموزشی و فرهنگی را فراهم می‌کنند، افزود: توزیع متوازن امکانات کتابخانه‌ای در مناطق مختلف نیازمند اختصاص اعتبارات است که امید می‌رود با رویکرد جدید اعتباری و حمایت از این حوزه، شرایط برای توسعه کتابخانه‌ها در تمامی مناطق مهیا شود.

وی همچنین درباره گسترش کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای راه‌اندازی کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است به‌طوری که در سال گذشته سه کتابخانه در شهرهای هارونی، نافچ و پردنجان گشایش یافت و در سال جدید نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲ کتابخانه در شهرهای پردنجان و نافچ راه‌اندازی می‌شود.

فرهادی یادآور شد: عملیات عمرانی ساختمان کتابخانه روستای آورگان در شهرستان بروجن نیز در حال انجام است و به زودی گشایش می‌یابد.

آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزون بر ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

302456