پردیس سینمایی شهرکرد با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی شد

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام عملیات بازسازی سینما بهمن شهرکرد و تبدیل آن به پردیس سینمایی گفت: هزینه بازسازی پردیس سینمایی بهمن که با جذب اعتبارات ملی و حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز صورت گرفت، حدود ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
تصویر پردیس سینمایی شهرکرد با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار  بازسازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون چهارمحال وبختیاری، حجت الله شیروانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اتمام عملیات بازسازی سینما بهمن شهرکرد، بیان کرد: این سینما پیش‌تر دارای یک سالن ۴۸۵ نفره بود، که اکنون به پردیس سینمایی بهمن تبدیل شده است.

او افزود: در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن دارای چهار سالن مسقف و یک سالن روباز است که ظرفیت یکی از سالن‌های این پردیس ۲۲۰ نفر و سه سالن حدود ۶۰ نفر است و سالن روباز دارای ظرفیت متغیر برحسب تعداد صندلی‌ها است.

رییس حوزه هنری استان گفت: تغییرات بنیادین در سینما بهمن شهرکرد شکل گرفته است، تمام تجهیزات و امکانات آن تغییر یافته و اتاق کودک و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی ایجاد شده است و افزون بر آن از زمین بدون استفاده در پشت سینما استفاده شده و به عنوان سینمای روزباز درحال بهره‌برداری است.

شیروانی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا در بخش سینما نیز گفت: تمام بخش‌های هنری از جمله سینما، تئاتر و موسیقی به دلیل شیوع کرونا ضرر کرده‌اند و در حال حاضر اکران فیلم در سینماهای کشور با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود و این شیوه در استان نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به کاهش مخاطبان سینما در زمان شیوع کرونا گفت: برآورد میزان خسارت وارد شده به سینما به دلیل شیوع کرونا، به دلیل اینکه میزان اکران و تعداد مخاطبان را نمی‌توان تخمین زد، انجام‌پذیر نیست.

او افزود: در حال حاضر مهمترین چالش‌ پیش روی سینما، شیوع ویروس کرونا است و لازم است جهت رفع این چالش افزون بر ساخت فیلم‌های با کیفیت و متنوع برای سلیقه‌های مختلف مخاطبان و در نظر گرفتن فضا و فرصت مناسب جهت پخش و اکران فیلم، نگاه ویژه‌ای به واکسیناسیون انجام شود و بیش از پیش به مشکلات اقتصادی مردم توجه شود تا مخاطبان بتوانند با شرایط روحی و روانی مناسب و بدون دغدغه به سینما مراجعه کنند.

در حال حاضر فیلم‌های پردیس سینمایی بهمن شهرکرد همزمان با سطح کشور در چهار سانس و در چهار سالن اکران می‌شود.

منبع:ایرنا

290168