دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری باید به دیزل‌ژنراتور مجهز باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان و مراکز حساس در استان باید به دیزل‌ژنراتور مجهز باشند.
تصویر دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری باید به دیزل‌ژنراتور مجهز باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی حیدری امروز شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای سازمان پدافند غیرعامل صیانت از سرمایه‌های کشور است، اظهار کرد: جان و مال مهم‌ترین سرمایه کشور است و باید مورد صیانت قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دولت سیزدهم را به‌علت ویژگی مردمی بودن مورد تشویق قرار داد و گفت: یکی از توفیقات دولت حضور در بین مردم در بحران‌ها است، دولت در طرح آبرسانی غدیر مشکل آب شرب بخش اعظمی از مردم خوزستان را در مدت زمان کوتاه حل کرد، اقدامات جهادی دولت در استان‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه تاب‌آوری مردم باید در حوادث افزایش پیدا کند، عنوان کرد: حضور مسئولان در بین مردم باعث افزایش تاب‌آوری آن‌ها می‌شود، در حوادث به زیرساخت‌های آسیب وارد می‌شود و یکی از مسائل پدافندی در آرام‌سازی مردم، حضور مسئولان در بین آن‌ها است.

حیدری بیان کرد: زیرساخت‌ها باید برای جلوگیری از آسیب در حوادث مصون‌سازی شود، برای مثال یکی از ضعف‌های چهارمحال و بختیاری در بحران آب شهرکرد، نبود مخازن بود، باید تعداد مخازن آب شرب استان افزایش پیدا کند تا در مواقع بحران وارد مدار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید اقلام خوراکی، دارویی، سوخت و … برای مواقع بحرانی ذخیره‌سازی شود، گفت: حوادث اخیر در چهارمحال و بختیاری یک زنگ هشدار برای جدی گرفتن مسائل پدافندی بود.

وی با بیان اینکه طراحی و شناسایی چگونگی چرخه خدمات در شرایط اضطراری، شناسایی و طبقه‌بندی مراکز مهم به‌منظور حفاظت و جلوگیری از هرگونه خراب‌کاری و تقسیم کار، پهنه‌بندی و همکاری‌های بین‌دستگاهی مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد، یادآور شد: نباید در حوادث شاهد قطع چرخه خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان باشیم.

حیدری تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان و مراکز حساس در چهارمحال و بختیاری باید به دیزل‌ژنراتور مجهز باشند، همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه‌های اجرایی در بحران‌ها باید مشخص شود، همچنین مدارک و اسناد طبقه‌بندی شده باید مورد حفاظت قرار بگیرد.

414369