۴۰ هزار و ۵۷۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۴۰ هزار و ۵۷۰ مورد بازرسی با هدف مقابله با گران‌فروشی و احتکار پارسال از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد.

تصویر ۴۰ هزار و ۵۷۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،سعید جعفری کرهرودی روز شنبه افزود: چهار هزار و ۸۱ پرونده در جریان بازرسی از واحد‌های صنفی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی در سال گذشته تشکیل و به مراجع تعزیراتی تحویل شد.

وی، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ارزش ریالی ۷۱۴ مورد از پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۱۰ میلیون ریال است که ۵۴۳ فقره آن صنفی و بقیه غیرصنفی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر بازرسی‌های انجام شده از سوی این نهاد، ۴۸۶ گشت مشترک با اداره کل تعزیرات، ۹۰۵ مورد با دانشگاه علوم پزشکی، ۳۳۸ مورد با اماکن عمومی و ۹۴۵ مورد گشت مشترک نیز با سایرنهادهای خدماتی توسط سازمان صمت این استان در سال گذشته انجام شده است.

جعفری کرهرودی اظهار داشت: توزیع و ارایه انواع لوازم خانگی، انواع کالاهای اساسی، الکل، لوازم بهداشتی و نان بیشترین کالاهای دارای تخلف در این بازرسی‌ها گزارش شد.

وی اضافه کرد: هفت هزار و ۹۰۳ مورد شکایت پارسال به ستاد خبری سازمان صمت استان مرکزی گزارش شد که ۶ هزار و ۹۴۸ مورد به صورت تلفنی، یک‌هزار و ۱۰۱ مورد به صورت حضوری و ۳۰۴ مورد نیز به صورت کتبی بوده است.

بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۱۷۲ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

301528