۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در اراک بازرسی بهداشتی شدند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در اراک از ابتدای سال جاری تا کنون بازرسی بهداشتی شدند.

تصویر ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در اراک بازرسی بهداشتی شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سعید محمددوست روز یکشنبه افزود: در این مدت چهار هزار و ۳۲ واحد صنفی اراک در جریان این بازرسی‌ها اخطار گرفتند و ۱۵۰ واحد متخلف نیز به مراجع قضایی احضار و ۴۸۷ واحد مهرو موم شد.
وی بیان کرد: با توجه به شیوع پیک چهارم کووید ۱۹، طرح تشدید نظارت بر بازار با تعامل و همکاری اصناف، سازمان صمت، اداره اماکن، تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی انجام شد.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک در خصوص استمرار تعطیلی واحدهای صنفی شهرستان اراک نیز گفت: تعطیلی‌ها موجبات نارضایتی صاحبان صنوف را فراهم کرده است چرا که بسیاری از واحدهای صنفی استیجاری هستند و برای اجاره ملک خود تسهیلات بانکی دریافت کرده اند که با توقف کسب و کار اقساط بانکی آن‌ها به تعویق می‌افتد.


محمددوست اظهار داشت: اگر فعالیت دوباره اصناف بدون رعایت پروتکل های بهداشتی باشد به سرعت منجر به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا می‌شود.
وی ادامه داد: در نشست ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی مقرر شده است که تعطیلی اصناف تا هفته آتی تمدید شود تا در رایزنی استاندار مرکزی و رئیس اتاق اصناف تدابیر ویژه‌ای برای بازگشایی واحدهای صنفی اندیشیده شود.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک تاکید کرد: برای کنترل و تثبیت وضعیت بیماری کووید ۱۹، انتظار می‌رود که با مشاهده کوچکترین علایم بالینی به مراکز درمانی مراجعه و چنانچه فردی به بیماری مبتلا شد تا پایان ۱۴ روز در قرنطینه خانگی به سر ببرد و در محافل و مجامع عمومی حضور نیابد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.


رئیس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در خصوص وضعیت نقاهتگاه بیماران نیز گفت: این نقاهتگاه با تعامل و همکاری نیروهای سپاه، نظامی، جهادی و کادر بهداشت و درمان راه‌اندازی شده است و در سه روز اخیر بیمارانی که وضعیت حادی ندارند اما مراقبت‌های بالینی باید برای آنان اعمال شود در این اماکن پذیرش می‌شوند.
محمددوست بیان کرد: واحدهای تولیدی استان همچون ماشین سازی و شرکت واگن پارس ، کپسول‌های اکسیژن اهدا کردند و تامین اکسیژن و حمل و نقل کپسول‌های اکسیژن را نیز تقبل کرده‌اند که جای تقدیر دارد.
محمددوست یادآور شد: کمبودی در وضعیت پزشک و کادر درمان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نقاهتگاه ‌های وجود ندارد اما کادر درمان واقعا خسته و فرسوده شده‌اند و انتظار می‌رود مردم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاریگر مدافعان سلامت باشند تا از پیک چهارم بیماری نیز با موفقیت عبور شود.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

284618