۲ هزار و ۱۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی استان مرکزی انجام شد

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی این استان در بهار امسال انجام شد.

تصویر ۲ هزار و ۱۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی استان مرکزی انجام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مجید آوری فرد روز چهارشنبه افزود: یک هزار و ۸۸۲ بازرسی از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای امسال در راستای نظارت بر واحد‌های تولیدی مشمول استاندار اجباری انجام شده است.

وی بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۶۴۷ فقره نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولیدی استان در محل واحد تولیدی اعم از خط تولید و یا انبار انجام و به‌منظور آزمون به آزمایشگاه اداره کل و آزمایشگاه های همکار ارسال شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: بازرسی‌های فنی متناوب و تصادفی در قالب بازدیدهای فنی اولیه، موردی و ادواری و نیز نمونه برداری از واحدهای تولیدی برای نظارت بر عملکرد خطوط تولید و فرآوری، آزمایشگاه های نظارتی، تامین مواد اولیه، انبار، نگهداری، بسته‌بندی و توزیع از جمله اقدامات و برنامه هایی است که در دستور کار ویژه قرار دارد.

آوری‌فرد بیان کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجازند به دستور سازمان ملی استاندارد به محل‌های تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارهای اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه‌برداری بپردازند.

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۶۴ بنا بر پیشنهاد استاندار وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.

این اداره کل در حال حاضر دارای تعداد هفت آزمایشگاه تخصصی در رشته های صنایع برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نساجی، میکروبی، مکانیک و اوزان و مقیاس ها است.

322048