مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

رهاسازی ۳۷۰ قطعه ماهی قزل آلا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از رهاسازی ۳۷۰ هزار قطعه ماهی قزل آلا در ۲۵ استخر دو منظوره در فامنین خبر داد.
تصویر رهاسازی ۳۷۰ قطعه ماهی قزل آلا

کاویانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در گفتگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: در سال جاری پرورش دهندگان ماهیان سردآبی اقدام به رهاسازی بیش از ۳۷۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در 25 استخر دو منظوره بتونی و ژئوممبران در سطح شهرستان کردند.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰ تن گوشت سفید و ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی کپور و آمور در 9 استخر خاکی ذخیره آب کشاورزی با بیش از 25 تن گوشت تولید شود.

کاویانی دلشاد ادامه داد: در حال حاضر به علت محدودیت برداشت آبزیان از دریاها و اقیانوس ها و هزینه های بسیار بالای آن، آبزی پروری در آب های داخلی در بیشتر کشورها از جمله کشور ایران یک امر رایج است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه با پرورش ماهی در استخر های ذخیره آب کشاورزی نیازی به تامین آب اضافی نیست، یادآور شد: در ا ین روش از منابع و تاسیسات موجود می توان به بهترین شکل استفاده کرد و موجب افزایش درآمد و بهره وری شد.

وی بیان کرد: درصد قابل توجه پرورش ماهی در استخر ذخیره آب کشاورزی ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذای خانوار روستایی و شهری و اشتغالزایی است.

کاویانی دلشاد در خصوص برگزاری کلاس آموزشی ترویجی جهت زنان روستایی و تسهیلگران زن در رابطه با طبخ و آشنایی بیشتر با تنوع پخت ماهی خاطر نشان کرد: دو دوره کلاس پرورش ماهی برای آقایان و دو دوره کلاس طبخ ماهی برای بانوان شهرستان با هماهنگی بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

301448