قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خبر داد؛

اجرای طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» در یزد

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه به اینکه ساخت فرهنگسراها نیاز به اعتبار سنگین دارد و زمان بر است و در کنار آن فضاهای فرهنگی از جمله حسینیه ها و مساجد محلات ظرفیت لازم برای بهره برداری فرهنگی را دارند در سال گذشته ۸ حسینیه در قالب طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» به فرهنگسرا تبدیل شدند.
تصویر اجرای طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به تداوم برنامه های این سازمان در دوران کرونا با توجه به نیازها و درخواست های مردمی، گفت: روند برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی با توجه به ادامه دار شدن شرایط کرونایی به صورت خاص دنبال می شود.

مصطفی زارع زاده افزود: برگزاری برنامه های واحد فرهنگی اجتماعی در 2 گام پیگیری می شود. اولین گام، توسعه زیرساختهای فرهنگی اجتماعی است. چرا که این زیرساخت ها، زمینه ساز برگزاری برنامه های مختلف هستند.

وی ادامه داد: در این راستا بسیاری از طرح های عمرانی سازمان از سال گذشته دنبال شده و امسال شاهد بهره برداری از آنها هستیم و طرح های جدیدی نیز در دست پیگیری است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اضافه کرد: بعضی‌ها از این پروژه ها به ویژه پروژه های اجتماعی به صورت موقت افتتاح شدند و بخشی از زیر ساخت های لازم در پروژه‌های فرهنگی با تبدیل حسینیه‌ها به فرهنگسرا تامین شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸ حسینیه در قالب طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» به فرهنگسرا تبدیل شدند، بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت فرهنگسراها نیاز به اعتبار سنگین دارد و زمان بر است و در کنار آن فضاهای فرهنگی از جمله حسینیه ها و مساجد محلات ظرفیت لازم برای بهره برداری فرهنگی را دارند، برای استفاده بهینه، طرح مذکور دنبال می شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد درباره برگزاری برنامه های فرهنگی اجتماعی در دوران کرونا نیز گفت: گام دوم برنامه های سازمان، برنامه ریزی و اجرای رویدادها است، رویکرد برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی به سمت برگزاری جشنواره هایی است که تداوم یابد.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند در مناسبت های مختلف، برنامه هایی برگزار شود که شهر رنگ و بوی خاصی به خود بگیرد، اما به دلیل محدودیت های کرونایی امکان برگزاری رویدادهای جمعیتی نیست، از این رو رویکرد این رویدادها به سمت برنامه های کوتاه و تاثیر گذار در فضای مجازی تغییر کرده است که مردم بتوانند از فضای مجازی برنامه ها را دنبال کند.

انتهای پیام/

290555

مطالب مرتبط