معاون خدمات شهری شهرداری یزد:

هر شهروند یزدی روزانه ۶۰۰گرم زباله تولید می کند

معاون شهردار یزد گفت: در حال حاضر سرانه تولید زباله روزانه به ازای هر فرد ۶۰۰ گرم است که تلاش داریم در یک بازه سه ساله و با آموزشهای شهروندی این میزان را به نصف کاهش دهیم.
تصویر هر شهروند یزدی روزانه ۶۰۰گرم زباله تولید می کند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، جعفر امین مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب یزد در سال ۲۰۱۹ به عنوان شهر پایدار جهان گفت: در بازدید مسئول دبیرخانه شهرهای پایدار جهاد از یزد وی اذعان داشت به جرات می توان گفت پایداری در دنیا از یزد آغاز شده و یزدی ها همواره به آب،خاک و هوا نگاه علمی و جدی داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد اضافه کرد: اجداد ما حساسیت های محیط‌زیستی داشته و در استفاده از منابع حداکثر دقت را مبذول داشتند.

وی با بیان اینکه باید در هدف گذاری در زمینه محیط‌زیست در یزد به سمت ایجاد استانداردهای بین المللی باشیم اظهار داشت: در حال حاضر اصلاح فرایند تولید، جمع‌آوری، حمل و دفن زباله های شهری در دستور کار قرار گرفته و به سمت کاهش تولید زباله در واحد‌های مسکونی شهری گام بر می داریم.

معاون شهردار یزد افزود: در حال حاضر سرانه تولید زباله روزانه به ازای هر فرد ۶۰۰ گرم است که تلاش داریم در یک بازه سه ساله و با آموزشهای شهروندی این میزان را به نصف کاهش دهیم.

امین مقدم با اشاره به راه اندازی مدرن ترین خط پردازش زباله در یزد باظرفیت ۳۰۰تن در هر شیفت کاری ابراز داشت: امیدواریم این خط تا مردادماه به بهره برداری برسد و در یک بازه سه ساله با موضوعی با عنوان دفن زباله روبرو نباشیم البته در آینده نزدیک طرح جامع مدیریت پسماند نیز رونمایی می شود.

وی در ادامه از طراحی نرم افزاری جهت جمع آوری پسماندهای خشک خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه جمع آوری پسماند خشک در ایران موفق نبوده و دلیل آن هم این است که به پسماند نگاه اقتصادی صورت نگرفته است.

امین مقدم اضافه کرد: در این نرم افزار تلاش شده کیف پولی طراحی شود که قابلیت هزینه کرد در شبکه شتاب یا شبکه گسترده فروشگاه های شهری را داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰درصد از زباله ها در مبدا خشک هستند که تنها ۴درصد آن ها جمع آوری می شود که امیدواریم با اجرای این طرح تا سه سال آینده این رقم به ۲۰ درصد برسد.

وی تخصیص اعتبار مناسب به طرح جداسازی آب شرب در حوزه فضای سبز شهری، نگهداری درختان با روش علمی برای شناسنامه دار کردن، شناسایی آسیب ها و درمان آن ها را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

امین مقدم در خصوص مشکلات اخیر در زمینه جمع آوری زباله های شهر اذعان داشت: ما برای جمع آوری زباله ها از پیمانکاران کشوری استفاده می کنیم که هم از دانش وهم امکانات خوبی برخوردارند البته سه شرکت پیمانکاری ما تجربه حضور در یزد نداشته و تنها یک ماه است که فعالیت خود را آغاز کردند طبیعتاً به مرور زمان این مشکل مرتفع خواهد شد اما اگر شهروندان مواردی را مشاهده کردند با سامانه ۱۳۷تماس بگیرند.

معاون شهردار یزد در خصوص نظافت بافت تاریخی هم گفت: بافت تاریخی تنها منطقه ای است که روزانه دو دفعه نظافت شده و زباله های آن جمع آوری می شود و هزینه بیشتری هم برای آن انجام می دهیم اما در این میان همکاری مردم و گذاشتن زباله ها در ساعت مقرر در موفقیت ما بسیار مهم است

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

302459