مدیرکل اوقاف گیلان خواستار مشارکت خیران در تکمیل بقاع متبرکه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات دولتی برای تکمیل و توسعه بقاع متبرکه استان، مشارکت خیران را در این راستا خواستار شد.
تصویر مدیرکل اوقاف گیلان خواستار مشارکت خیران در تکمیل بقاع متبرکه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده روز سه شنبه در بازدید از طرح آرامش بهاری بقعه امامزادگان آستارا گفت: ۱۳۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه گیلان در حال اجراست و ساختمان حرم امامزادگان آستارا تا پایان تیرماه و حسینیه آن تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: سه خیّر در بخش های عمرانی این طرح مشارکت می کنند و بازسازی بقاع متبرک پیر قطب الدین و شیخ محمود خیوی آستارا نیز با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خیران در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: در آستانه نیمه شعبان، کاروان نسیم انتظار اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برنامه های سرود و مولودی خوانی را در اماکن عمومی نظیر مجتمع های مسکونی و پارک ها اجرا خواهد کرد.

وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری برای یازدهمین سال در ۳۵ بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود و ۱۲۰ طلبه بومی و غیربومی با پاسخ به شبهات دینی و اجرای مسابقات فرهنگی از جمله نقاشی در بین کودکان و نوجوانان، به ترویج نماز و روزه می پردازند.

علیزاده گفت: فعالیت ایستگاه‌ های سلامت و بهداشت، تعامل با مراکز بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و مجمع خیرین سلامت و ویزیت رایگان و اهدای ماسک و مایع ضدعفونی به زائران از برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع است.

وی ادامه داد: در شهرستانهایی که بنا بر هشدار ستاد مقابله با کرونا امکان حضور جمعیت در بقاع متبرکه وجود ندارد، برنامه ها و آئین های طرح آرامش بهاری در فضای مجازی اجرا می شود.

شیوع ویروس کرونا در همه کشورها سبب خسارات جانی و مالی شده و در فعالیت بقاع متبرکه نیز محدودیت ایجاد کرده است و امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و بقعه آنها در حاشیه جاده آستارا به تالش قرار دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

278640