شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی مدافعان سلامت در اهواز

به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند» ویژه مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با همکاری حوزه هنری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.
تصویر شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی مدافعان سلامت در اهواز

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، رییس حوزه هنری خوزستان شامگاه یکشنبه در این مراسم با گرامیداشت روز پاسداشت زبان پارسی اظهار داشت: حکیم ابوالقاسم فردوسی با نگارش شاهنامه و این منظومه بلند در صدد بود تا زبان و ادبیات فارسی حفظ شود از این رو ما نیز باید در راستای حفظ این میراث ارزشمند تلاش کنیم.

محمد شهباز گهروئی افزود: فردوسی حکیمی عالیقدر بود که با وجود تسلط بر بسیاری از علوم زمان خود همچون نجوم، ریاضیات و ... در آن مقطع به این نتیجه رسیده بود که باید برای زبان فارسی که جزو هویت ملی ما است کاری انجام دهد و با نگارش شاهنامه فردوسی این اتفاق را رقم زد.

گهروئی افزود: ما نیز در هر جایگاه، مسئولیت و تخصصی نسبت به حفظ و پاسداشت زبان خود که بخشی از هویت ملی ماست، وظیفه داریم و نباید فکر کنیم که این مسئولیت تنها بر عهده متخصصان حوزه ادبیات است.

وی تصریح کرد: امروزه شاهد هجمه در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اینترنتی برای کمرنگ کردن زبان زیبا و ملی ما یعنی زبان فارسی هستیم از این رو هر کس باید در حد توان خود تلاش کند تا این زبان حفظ شود.

مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند» عصر یکشنبه با حضور مسئولین و کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد ، در این مراسم حیدر علی حزباوی، مرتضی بادپروا و علی زارعی رضایی با موضوع کادر درمان شعرخوانی کردند و معصومه لشنی به شاهنامه‌خوانی پرداخت .

منبع:ایرنا

288942