درخواست آرژانتین برای ارائه گزارش ماهانه کاربران در حوزه ارزهای رمزنگاری شده!

آرژانتین در حال به روزرسانی چارچوب نظارتی خود است تا کنترل بیشتری در عملیات مالی مربوط به ارزهای رمزپایه را دربرگیرد.

تصویر درخواست آرژانتین برای ارائه گزارش ماهانه کاربران در حوزه ارزهای رمزنگاری شده!

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره مالیاتی آرژانتین (AFIP)، با انتشار فرم 8126، خواستار گزارش ماهانه داده های مشتری از مبادلات رمزنگاری در کشور شده است.

این مقررات، پردازنده های پرداخت و نهادهای غیر بانکی را هدف قرار می دهد که برخی خدمات مالی از جمله صرافی های رمزارز را ارائه می دهند. افشای اجباری گسترده است و شامل لیستی کامل از کاربران، جابجایی وجوه و میزان موجودی در پایان ماه می شود.

رسمی شدن این سند پس از بیان طرحی از سوی بانک مرکزی آرژانتین مبنی بر اینکه کلیه موسسات بانکی مستقر در این کشور باید اطلاعات شخصی مشتریانی که با ارزهای رمزپایه معامله می کنند، ارائه دهند، صورت می گیرد.

بانک مرکزی در ماه آوریل(فروردین)، هرگونه اطلاعات برای شناسایی مشتریانی که دارای حساب رمزنگاری میباشند یا در خرید ، فروش و یا مدیریت پرداخت های رمزنگاری مشارکت دارند، درخواست کرد. بانک مرکزی همچنین خواستار اطلاعات اشخاص ثالثی شد که مجاز به انتقال این سرمایه ها هستند.

همانطور که قبلاً توسط Decrypt گزارش شده بود، دولت رئیس جمهور فعلی، آلبرتو فرناندز (Alberto Fernandez)، در تلاش است تا میزان خروج سرمایه، کاهش ارزش پزوی آرژانتین و فرارهای مالیاتی را کنترل کند. پزوی آرژانتین بین ژانویه و اوایل آوریل(دی تا فروردین)، 10 درصد از ارزش خود را از دست داد. محدود کردن معاملات ارز رمزنگاری شده یک گام مشخص است. رونق ارزهای رمزنگاری شده در آرژانتین نه تنها به دلیل ارزش دارایی های خود، بلکه به خاطر خارج شدن از رادار سیستم مالی سنتی می باشد.

سیاستمداران آرژانتینی در تلاشند تا این مسئله را تغییر دهند. حزب حاکم خواهان این است که AFIP مسئولیت اکوسیستم را به عهده بگیرد، در حالی که مخالفان، اشتراک مسئولیت بین AFIP ، بانک مرکزی و CNV (معادل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) را پیشنهاد می دهند.

در آمریکای لاتین ، آرژانتین دارای رتبه هفتم حجم مبادلات تجاری بیتکوین در پلتفرم های P2P میباشد. اما با توجه به اطلاعات MakerDAO، استفاده از استیبل کوین هایی مانند DAI در حال افزایش است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: decrypt

288610