۱۰ پیشنهاد برای سلامتی و شادابی بدن

برای سالم و شاداب بودن فقط کافی است یک رژیم و برنامه غذایی مناسب داشته باشید.

تصویر ۱۰ پیشنهاد برای سلامتی و شادابی بدن

به گزارش سایت خبری پرسون، داشتن بدنی سالم و همیشه سلامت و شاداب بودن کار چندان دشواری نیست. فقط کافی است مجموعه‌ای از نکات مرتبط با مواد غذایی و سلامتی را دنبال کنید.

۱. از کبدتان عاشقانه مراقبت کنید

بکوشید مصرف خوراکی‌های سرخ شده و دارای چربی زیاد را محدود کنید. در صورتی که چنین خوراکی‌هایی مصرف کردید بهتر است این ارگان بسیار مهم را با خوراکی‌هایی که عاشق‌شان است، پاکسازی کنید، مواد غذایی از جمله سیر، گریپ فروت، چغندر، زردک (هویج)، چای سبز، سبزیجات برگدار، آووکادو، سیب، روغن زیتون، ارزن، لیمو، کلم و بهترین دوست کبد یعنی زردچوبه.

۲. به کلیه‌های‌تان مهر بورزید

برای سالم ماندن کلیه‌هایتان ابر خوراکی‌هایی از جمله بلوبری، تمشک، گیلاس و انگور‌ مصرف کنید. همچنین می‌توانید برای حداکثر فایده، این مجموعه را با سیب، فلفل دلمه ای، کلم و پیاز کامل کنید.

۳. روده‌ بزرگ تان را پاکسازی کنید

اینجا سردمدار داستان آب است، بنابراین در طول روز جرعه جرعه آب بنوشید. پیشنهاد درمان گر‌های طبیعی برای فراهم کردن آنزیم‌های گوارشی، سبزیجات خام؛ برای تحریک مخاط روده، فیبر و برای حفظ این باکتری سلامت آور شگفت انگیز پروبیوتیک ها، مانند ماست است.

۴. پوست تان را فراموش نکنید

اگر پوستتان را از درون درمان می‌کنید، خیلی بیشتر از درمان‌های سطحی از طریق لوسیون‌ها و دارو‌های گران قیمت (اغلب بی فایده) که سرشار از مواد شیمیایی هستند، می‌توانید به پوست تان کمک کنید. افزایش مصرف توت ها، به عنوان تغذیه سالم زندگی سالم و همچنین مواد غذایی غنی از ویتامین ث، به تولید کلاژن توسط پوست کمک می‌کند. به علاوه با افزودن مواد غذایی حاوی کلاژن نیز لطف بزرگی به پوست‌تان خواهید کرد.

۵. به مو و ناخن‌های تان رسیدگی کنید

اگر رژیم غذایی تان پر از خوراکی‌هایی است که سلول‌ها را ملتهب می‌کند و کلاژن، کراتین و الاستین را می‌شکند که عناصر کلیدی سلامت مو و ناخن هستند، هیچ مقدار از هیچ محصولی نمی‌تواند به مو و ناخن تان کمک کند. پس به طور مداوم جوی دوسر، سبزیجات سبز، بادام خام، کدو و تخمه کدو مصرف کنید.

۶. به چشم‌های تان نور بدهید

نوشیدن آب کافی، به چشمان تان درخششی را می‌دهد که نشان از سلامتی دارد. خوراکی‌های سرشار از زینک، ویتامین ث، ویتامین‌ای و اسید‌های چرب امگا۳ راه رسیدن به آن هستند.

۷. دستگاه گوارش را دست کم نگیرید

نفخ همیشه می‌تواند فورا حال آدم را بد کند. با فیبر و خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان از جمله برگ‌های سبز، مرکبات، اسفناج، هویج، لوبیاها، بروکلی، غلات کامل و پیاز این مشکل را رفع کنیم.

۸. دندان‌هایتان را تقویت کنید

رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی قند و اسید است می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، مصرف انواع سبزیجات، ماهی ها، مغزیات، و غلات کامل از جمله برنج قهوه ای، حبوبات، و جو را توصیه می‌کنیم.

۹. به قلب تان کمک کنید

ورزش یک عامل حیاتی و مهم است اما می‌توانید با خوردن سالمون و ماهی تن اسید‌های چرب امگا۳ را ذخیره کنید. میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان و سبزیجات از قلب تان در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند.

۱۰. مغزتان را تمیز نگه دارید

در میان ۱۰ توصیه غذایی برای سالم و شاداب ماندن، مواد غذایی مناسب برای مغز را نباید فراموش کنیم. مغزیات، دانه ها، آووکادو و اسید‌های چرب امگا۳، چون حاوی مواد ضد التهاب هستند برای عملکرد فواید بسیاری دارند.

288453