مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

بیش از هفت هزار خانواده همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با اجرا و ارتقای ۶۳ سایت تلفن همراه بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
تصویر بیش از هفت هزار خانواده همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، مجتبی ساکی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان اظهار کرد: اجرایی شدن مصوبات سفر ۲ ماه پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشان از عزم وزارت ارتباطات در تحقق وعده خود برای رساندن فناوری ارتباطی به روستاهای دور افتاده و کم برخوردار دارد.

وی افزود: با اجرای این پروژه که با پیمانکاری ۲ شرکت همراه اول و ایرانسل انجام می شود زمینه کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی و همچنین کمک به کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی در روستاها فراهم شده است.

ساکی تاکید کرد: افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در مناطق دور دست و توسعه شبکه بانکی از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در این طرح تعداد ۵۹ سایت توسط اپراتور همراه اول نصب و راه اندازی شده و ۱۳ سایت دیگر نیز حال احداث و راه اندازی است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ادامه داد: شرکت ایرانسل نیز با نصب و ارتقای چهار سایت در نقاط مشخص در این پروژه مشارکت دارد.

ساکی با تاکید بر تسریع روند سایت های باقی مانده در کوتاه ترین زمان ممکن، خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه در ۷۲ روستای استان همدان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار به صورت مستقیم از نسل سوم( ۳جی ) تلفن همراه بهره مند می شوند.

لازم به ذکر است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته آینده برای بهره برداری از چند طرح مخابراتی به استان همدان سفر می کند.

288430