مردی برای کشتن همسرش به یک قاتل حرفه ای بیت کوین پرداخت کرد!

یک نقشه قتل وحشتناک نشان می دهد اگرچه می توان از بیت کوین برای تأمین مالی جرایم فجیع استفاده کرد.

تصویر مردی برای کشتن همسرش به یک قاتل حرفه ای بیت کوین پرداخت کرد!

به گزارش سایت خبری پرسون، فرد مورد بحث مردی از ایالت تنسی آمریکا است که ادعا می شود برای قتل همسرش، به شخص ضاربی که در یک وب سایت قاتل اجاره ای پیدا کرده است پول پرداخت کرده است. طبق گفته نماینده ویژه FBI، کلی اندرسون (Clay Anderson)، این مرد مشخصات اتومبیل همسرش و زمانی که وی حیوان خانگی خود را به دامپزشک می برد، برای قاتل ارسال کرده است.

نماینده ویژه FBI پس از بازجویی از کارکنان شرکت پخش تلویزیونی (BBC) که از این موضوع مطلع بودند، به همسر او هشدار داد.

مشخص نیست که چگونه بی بی سی از این ماجرا مطلع شده است اما پس از ارائه جزئیات بیشتر، از جمله آدرس کیف پول بیت کوین که پرداخت برای قتل انجام شده است، اندرسون به متخصصان گروه ویژه سایبری FBI متوسل شد که با تجزیه و تحلیل بلاکچین بیت کوین به روشن شدن پرونده کمک کنند.

اندرسون اظهار داشت: “ستاد FBI تجزیه و تحلیل بلاکچین توانست تشخیص دهد که کیف پول های بلاکچین مورد استفاده برای پرداخت، کیف پول کوین بیس بوده است.”

سپس FBI احضاریه ای را برای اطلاعات در مورد کیف پولهای موردنظر به Coinbase صادر کرد. سپس شرکت با توجه به “تهدید به قتل” پاسخی فوری ارائه داد – پاسخی که نه تنها شامل تاریخ معاملات کیف پول ها بود، بلکه نام و عکس هایی که برای ثبت نام در این سرویس استفاده شده بود ارسال کرد.

با استفاده از این اطلاعات، آژانس به نوبه خود احضاریه ای را به ارائه دهنده اینترنت، AT&T صادر کرد ، و برقراری اتصال از آن خانه تایید شد.

اطلاعات ارائه شده توسط کوین بیس همچنین نام بانکی را که فرد مضنون به حساب متصل کرده بود، نشان داد. این بانک تأیید کرد که Replogle از حساب پس انداز شخصی خود برای تأمین هزینه خرید بیت کوین و ارسال به شخص متخلف استفاده کرده است.

با این وجود FBI هنوز نتوانسته است فرد ضارب را شناسایی کند. دلیل این امر تقریباً قطعاً این است که فرد متجاوز از یک سرویس تجاری مانند کوین بیس، که باید مطابق با قوانین باشد، برای معاملات بیت کوین استفاده نکرده است و از کیف پول شخصی استفاده کرده است که هیچ اطلاعاتی در مورد وی نشان نمی داد.

این مورد تأکید می کند که چگونه می توان از بیت کوین به صورت کاملاً ناشناس استفاده کرد، اگرچه بلاکچین هر معامله ای را که در شبکه انجام می شود نشان می دهد. همچنین نشان می دهد که چگونه مجرمانی مانند Replogle از سرویسی مانند کوین بیس برای فعالیت های ناشایست استفاده می کنند.

فقط در شش ماه گذشته آمار چنین درخواست هایی 17٪ افزایش داشته و در سال گذشته مجموعاً بیش از 4000 مورد بوده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: decrypt.co

287938