شکست وارن بافت در برابر بیت کوین؟

سرمایه گذاری کتی وودز در کوین‌بیس بازده ۱۰۰ درصدی داشت!
تصویر شکست وارن بافت در برابر بیت کوین؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری وارن بافت در نوبانک، بازدهی کمتری نسبت به بیت کوین و سرمایه‌گذاری کتی وودز در سهام کوین‌بیس داشته است. آیا این به معنای شکست نظریه‌های بافت درباره بیت کوین است؟

هش دوباره قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی باعث رشد بیش از 100 درصدی سهام شرکت رمزارزی کوین‌بیس (Coinbase) از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون شده است.

این رشد باعث رشد پورتفوی کتی وودز که به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ در این سهام شناخته می‌شود، شده است. این در حالی است که سهام نوبانک (NuBank) که وارن بافت بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، تنها 26 درصد رشد داشته است.

رشد بیت کوین و رشد قیمتی سهام شرکت کوین‌بیس نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری کتی وودز بازدهی بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری وارن بافت در بازه یکسان داشته است.

وارن بافت در سال گذشته میلادی، ریسک بزرگی با سرمایه‌گذاری در سهام بانک نسل جدید برزیلی نوبانک (NuBank) انجام داد.

از ابتدای سال میلادی تا کنون، بیت کوین رشد قیمتی 55 درصدی و سهام کوین بیس با نماد COIN رشد 100 درصدی را در بازار سهام تجربه کرده است. این در حالی است که سهام شرکت فین‌تک نوبانک تنها رشد 26 درصد رشد داشته است. البته در دوازده ماه اخیر، بازدهی سهام نوبانک بهتر از سهام COIN بوده است.

شرکت برکشر هاتاوی سهام‌ نوبانک را به ارزش 1.5 میلیارد دلار در جولای 2021 و فوریه 2022 خریداری کرد.

خبر خرید سهام این بانک برای بسیاری از افراد عجیب بود چرا که این بانک خدمات رمزارزی متفاوتی را به مشتریان خود ارائه می‌کند و وارن بافت یکی از منتقدان سرسخت ارزهای دیجیتال است.

همچنین این بانک بزریلی اعلام کرده است که یک درصد از خالص دارایی‌های خود را به بیت کوین اختصاص داده است.

با وجود حضور ارزهای دیجیتال در سیستم بانکی نوبانک و کاهش قیمت سهام این بانک، وارن بافت سهام‌ خود از این بانک را نگه داشته است و به نظر نمی‌رسد که قصد فروش آنها را داشته باشد.

بر اساس گزارش سالانه 2022 هلدینگ نوبانک، این شرکت رشد 140 درصدی در درآمدهای خود نسبت به سال گذشته و رشد 38 درصدی در تعداد مشتریان فعال را تجربه کرده است.

کتی وودز به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest)، در سهام شرکت رمزارزی کوین‌بیس سرمایه‌گذاری کرده است.

درآمد سالانه کوین‌بیس در سال 2022 حدود 57 درصد کاهش داشته است. با این وجود، کتی وودز به خرید سهام‌ کوین‌بیس (COIN) در بازار سهام ادامه می‌دهد؛ به‌طوری که حدود 30 درصد از تمام سهام‌ فروش رفته در سال 2023 توسط شرکت کتی وودز خریداری شده است.

وودز در نهم مارچ سال جاری، بیش از 301 هزار برگه سهم کوین‌بیس با مجموع ارزش 17.5 میلیون دلار را خریداری کرده است.

468019