عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

لزوم توقف واردات بی رویه محصولات کشاورزی و حمایت از تولیدات کشاورزان درگیلان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مغفول ماندن کشاورزی، حمایت از محصولات کشاورزی استراتژیک و اقتصادی گیلان اعم از برنج و چای را مورد تأکید قرار داد و عنوان داشت: متأسفانه واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی، عدم فرآوری‌ها و عدم سرمایه‌گذاری‌های به‌موقع سبب شده تا در بخش کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه باشیم.
تصویر لزوم توقف واردات بی رویه محصولات کشاورزی و حمایت از تولیدات کشاورزان درگیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سیدعلی آقازاده اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری رویکرد مجلس و دولت باید رفع موانع تولید بوده و همه ساختارهای نظام نیز باید مشکلات موجود در مسیر تولید نظیر زمان طولانی اخذ مجوز کسب و کار و بروکراسی‌ اداری را برطرف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی ارائه تسهیلات بانکی، مبارزه با قاچاق کالا، اختصاص سرمایه در گردش، بهینه‌سازی تولیدات و فرهنگ‌سازی در جامعه نکاتی است که می‌تواند در رفع موانع تولید و توسعه آن موثر واقع شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه این امر در استان گیلان در حال پیگیری است افزود: اگر چه در بحث مدیریت تخصصی حوزه تولید و رفع موانع آن ضعف‌هایی در گیلان وجود دارد اما ما به دنبال شناسایی نقاط ضعف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان هستیم.

آقازاده درباره مغفول ماندن کشاورزی، حمایت از محصولات کشاورزی استراتژیک و اقتصادی گیلان اعم از برنج و چای را مورد تأکید قرار داد و عنوان داشت: متأسفانه واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی، عدم فرآوری‌ها و عدم سرمایه‌گذاری‌های به‌موقع سبب شده تا در بخش کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه باشیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید با خرید تضمینی محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی، نظارت دقیق و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قاچاق تولیدات، همراهی نزدیکی با کشاورزان و تولیدکنندگان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا بین مجمع نمایندگان گیلان در مجلس و مسئولان استانی جلساتی برای راهکارهای حمایت از کشاورزان برگزار می‌شود و ارائه خدمات لازم اعم از اعطای وام‌ به کشاورزان، خرید محصولات و سایر اقداماتی که می‌تواند به تولیدات استان کمک کند مورد پیگیری است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان حوزه منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی را محورهای اساسی در استان گیلان خواند و افزود: برای حفاظت از این منابع و جنگل‌ها قوانین جامعی وجود دارد اما به‌دلیل ضعف مدیریت قوانین به خوبی اجرا نشده است.

آقازاده ابراز داشت: به‌دلیل اینکه نتوانستیم ساز و کار دقیقی را در حوزه منابع طبیعی در استان گیلان تعریف کنیم و برنامه دقیقی برای توسعه و حفاظت منابع طبیعی وجود ندارد اکنون شاهد این هستیم که تخریب جنگل‌های گیلان بیشتر از سازندگی و نهال‌کاری است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: هر سال شاهد از بین رفتن هکتارها اراضی ملی و جنگل‌های استان به‌دلیل تجاوز به اراضی ملی، برداشت‌های بی‌رویه، حوادث طبیعی و باندبازی‌هایی که انجام می‌شود هستیم لذا این موضوع مورد توجه ما بوده و به‌شدت نگران تخریب منابع طبیعی استان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم اعتبارات و پشتیبانی‌های لازم برای حفاظت از منابع طبیعی را فراهم کنیم تا در اجرای برنامه‌های درازمدت و کوتاه‌مدت در حوزه عرصه‌های طبیعی اقدامات موثری برای حفظ منابع طبیعی استان گیلان انجام گیرد.

منبع: تسنیم

286951

مطالب مرتبط