در گفتگو با پرسون مطرح شد:

کاهش 9300 تنی تولید گوشت در کردستان/خسارت 2 هزار میلیاردی خشکسالی به مزارع گندم استان

محمدفرید سپری با اشاره به کاهش 9300 تنی تولید گوشت قرمز در کردستان، عنوان کرد: کاهش این میزان تولید گوشت در کردستان خسارتی معادل 830 میلیون تومان به دامپروران بوده است.

تصویر کاهش 9300 تنی تولید گوشت در کردستان/خسارت 2 هزار میلیاردی خشکسالی به مزارع گندم استان

محمد فرید سپری؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان که در سالن جلسات شرکت شهرکهای صنعتی این استان برگزار شد در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: براساس برآوردهای صورت گرفته توسط وزارتخانه مربوطه امسال یکی از خشک‌ترین سالهای کشور و این استان محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در این میان کردستان با وجود اینکه جزو استان‌های پربارش کشور محسوب می‌شود، در بحث خشکسالی، سال بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند به گونه‌ای که این استان در بحث خشکسالی در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

سپری در ادامه سخنان خود بیان داشت: طبق بررسی های انجام گرفته بیشترین میزان خشکسالی در کردستان در نواحی مناطق جنوبی و شرقی این استان دیده می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کاهش بارش‌ها در سطح کردستان به حدی بی سابقه بوده است که حتی مناطق پرباران این استان، امسال به طور محسوسی طعم بی‌آبی را می‌چشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: متاسفانه در مناطق شرقی استان کردستان خشکسالی تاثیرات بسیار زیادی بر روی کشاورزی و باغداری گذاشته است و در حال برآورد دقیق این میزان خسارت هستیم.

وی تصریح کرد: برآوردهای اولیه از خسارت 2 هزار میلیارد تومانی خشکسالی به مزارع گندم در استان کردستان خبر می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر خسارت 110 میلیارد تومانی خشکسالی به باغات این استان، گفت: یکی از مشکلات در بحث خشکسالی این است که در کنار کاهش بی سابقه بارشها، افزایش دمای هوا نیز زیان‌های خود را وارد کرده است.

سپری گفت: تاثیرات خشکسالی تنها بر روی مزارع و باغات نیست، بلکه این وضعیت باعث کاهش تولیدات دامی همانند گوشت در استان کردستان شده است.

وی با اشاره به کاهش 9300 تنی تولید گوشت قرمز در کردستان، عنوان کرد: کاهش این میزان تولید گوشت در کردستان خسارتی معادل 830 میلیون تومان به دامپروران بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: همچنین خشکسالی نزدیک به 50 درصد تولید عسل در استان کردستان را کاهش داده است.

سپری در ادامه با اشاره به اینکه سرمای غیرقابل پیش‌بینی در فروردین ماه زمینه ساز خسارت به کشاورزی استان شده است، ابراز داشت: برآوردهای موجود نشان می‌دهد که خسارت‌های سرمازدگی به بخش کشاورزی در کردستان در حدود 500 میلیارد تومان می‌باشد.

آیین مهر ـ استان کردستان

286807

مطالب مرتبط