بیش از یک تن موادمخدر در مرزهای جنوب شرقی کشف شد

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی سراوان و میرجاوه خبر داد.
تصویر بیش از یک تن موادمخدر در مرزهای جنوب شرقی کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی و همچنین جلوگیری از ورود هرگونه اتباع بیگانه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونای هندی به داخل کشور، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

سردار گودرزی اظهار داشت: مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت، ۹۸۴ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۸۵۲ کیلوگرم تریاک، ۱۱۶ کیلوگرم مرفین و ۱۶ کیلوگرم شیشه را کشف کنند.

وی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه نیز اشاره کرد و افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند در منطقه مرزی تهلاب، ۲۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع مرفین را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گفت: دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی باید بدانند، امروز مرزداران بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای امت اسلامی در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

286731