بیش از ۲۱ تن موادمخدر در کشور هفته گذشته کشف شد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۱ تن انواع موادمخدر در کشور در هفته گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۵۲ دستگاه خودرو و ۱۰ قبضه سلاح توقیف شد.
تصویر بیش از ۲۱ تن موادمخدر در کشور هفته گذشته کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۲۱هزار و ۳۷ کیلوگرم است، اظهار داشت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۶هزار و ۷۹۴کیلوگرم اعلام شد، حدود ۲۱درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۱۶هزار و ۱۳۱ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۷۸ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد کشف شده خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان ۳هزار و ۱۷۸ کیلوگرم حشیش، ۹۲۶ کیلوگرم هروئین، ۴۶۳ کیلوگرم شیشه، ۹۱ کیلوگرم گراس، ۲۱ کیلوگرم مرفین و ۲۲۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه در هفته گذشته مجموعاً ۷هزار و ۷۲ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده اند، یادآور شد: از این تعداد ۴هزار و ۶۲۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲هزار و ۴۴۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند که در میان دستگیرشدگان این هفته ۸۷ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳هزار و ۹۲۵ کیلوگرم معادل ۱۹ درصد کشفیات کل کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و هرمزگان با ۳هزار ۶۹۰ کیلوگرم، کرمان با ۲هزار و ۵۷۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲هزار و ۲۴۵ کیلوگرم، یزد با یکهزار و ۷۷۵کیلوگرم، فارس با یکهزار و ۴۷۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۸۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۷ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۵۲ دستگاه خودرو و ۱۰ قبضه سلاح توقیف شد، اظهار داشت: همچنین ۵۹ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۹ درصد انتظامی بوده است.

286214