امضای تفاهم نامه بین بیمه روستایی و سازمان فرهنگی شهرداری یزد

سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
تصویر امضای تفاهم نامه بین بیمه روستایی و سازمان فرهنگی شهرداری یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، عصر امروز در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: ۵۸ درصد از جمعیت استان در شهر یزد سکونت دارند که تعداد زیادی از این افراد در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و فاقد بیمه هستند.

حسن ابراهیمی عنوان کرد: در صدد استفاده از ظرفیت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و مشاوره به افراد فاقد بیمه هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان در نظر دارد از ظرفیت‌های تبلیغی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برای آگاهی بخشی به سرپرستان خانوار فاقد بیمه استفاده کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان عشایر استان یزد با بیان اینکه ۵۱ درصد ضریب پوشش بیمه‌ای این صندوق مربوط به روستاهای استان است، گفت: در حال حاضر تمرکز صندوق بیمه روستایی روی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و افراد فاقد بیمه در حاشیه شهر یزد است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همه افرادی که فاقد بیمه هستند می‌توانند از بیمه روستایی استفاده کنند، افزود: افرادی که فاقد پوشش بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت هستند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری این صندوق از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌ها، آموزش حقوق شهروندی و اطلاع رسانی عمومی است.

عباس ملازینلی بیان کرد: یکی از معضلات و مشکلات مردم مردم، نداشتن اطلاعات لازم در مورد بیمه‌های روستایی و شهری است.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از مردم ساکن شهرها هستند اما مشمول بیمه روستایی می‌شوند و مخاطبان شهرداری‌ها تلقی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: امکانات تبلیغی و اطلاع رسانی مانند نمایه‌های شهری، فضای مجازی را برای اطلاع رسانی و استفاده بیشتر مردم در اختیار صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

286299

مطالب مرتبط