معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خبر داد:

تامین برق تابستان ۱۴۰۰ منوط به الزام مدیریت مصرف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین برق تابستان ۱۴۰۰ منوط به مدیریت مصرف تمامی بخش ها به ویژه صنایع استان است.

تصویر تامین برق تابستان ۱۴۰۰ منوط به الزام مدیریت مصرف

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سعید فرخی امروز در جلسه کار گروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰، افزود: باتوجه به شرایط حساس پیشرو، تامین برق بدون مشارکت صنایع و مردم استان محقق نخواهد شد.
وی ابراز کرد: امسال مصرف برق کشور اگر چه به دلیل گرمای زودرس، از همان اوایل فروردین ماه روند متفاوت به خود گرفته و روند افزایشی مصرف به همراه گسترش بیماری کرونا در کشور نیز نگرانی‌هایی را درباره امکان تامین به موقع برق ایجاد کرده است؛ اما عبور از این بحران مستلزم مشارکت مردم به ویژه الزام صنایع استان در طرح های صرفه جویی مصرف برق است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: وجود مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس و حیاتی آسیب پذیری ها را کاهش می دهد و ضرورتی جدی است.

مسعود فراهانی افزود: تمام دستگاه ها به ویژه مراکز حساس و حیاتی خود را مجهز به مولدهای اضطراری کنند تا در زمان بروز قطع برق، آسیب کمتری ببیند و وقفه ای در ارایه خدمت نداشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز بر کاهش روشنایی اضافی پارک ها، معابر و روشنایی بین راهی تاکید کرد و گفت: خاموش کردن یک لامپ اضافی می تواند زمینه صرفه جویی 10 درصدی را در استان مهیا کرده و از خاموشی هاجلوگیری کند.
حمید غیاثی افزود: از شهروندان انتظار داریم با مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف انرژی به همکاران شرکت توزیع نیروی برق کمک کنند تا نیازهای انرژی تامین شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تامین برق و گذر از پیک مصرف تابستان امسال با شرایط کنونی، بسیار حساس، دشوار و سخت است.

محمد اله داد افزود: تامین برق پایدار به دلیل شرایط ناشی از کرونا به ویژه ضرورت بسیار بالای تامین برق مراکز درمانی و همچنین کم آبی سدها، افزایش گرمای هوا و قرار داشتن در ایام انتخابات، نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر است.

وی، مصارف روزافزون استخراج غیر مجاز رمز ارز ها، فروش 20 هزار انشعاب به متقاضیان و همچنین رشد مصرف 180 مگاواتی در بخش های صنعت و کشاورزی و تداوم شرایط کرونایی و حضور طولانی تر مشترکین در منازل را از دلایل اصلی افزایش بار و مصرف در سال جاری دانست.

اله داد با بیان اینکه در استان مرکزی در روزهای آغازین اردیبهشت ماه سال جاری ۲۴ در صد رشد مصرف در بازه زمانی مشابه نسبت به سال قبل داشته ایم، افزود: ۷۰درصد مصرف برق در حوزه تولید است؛ بنابراین همکاری صنایع یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۰ است.

وی اظهار کرد: تنظیم برنامه کاری هفتگی صنایع برای کاهش مصرف برق به صورت یک روز در هفته برای تابستان پیش رو ضروری است.

285996

مطالب مرتبط