تاثیر کرونا بر سلامت روان دانش‌آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کوچ اجباری به آموزش مجازی در دوران همه گیری کرونا، گفت: متاسفانه در این دوران سلامت روان دانش آموزان به هم ریخته و آنها با آسیب های اجتماعی فراوانی مواجه شده اند.
تصویر تاثیر کرونا بر سلامت روان دانش‌آموزان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اعتدادی امروز (پنجشنبه- ۹ اردیبهشت) در مراسم کلنگ زنی یک مدرسه خیرساز به همت غلامحسین نصری در ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: اگرچه مدارس کشور و استان اصفهان به واسطه همه گیری کرونا تعطیل شده، اما امیدواریم هرچه زودتر سایه کرونا از سر مردم ما و جهان کم شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران همه گیری کرونا سلامت روان دانش آموزان و خانواده ها با مشکل مواجه شده است، افزود: زمانی به دانش آموز اجازه نمی دادیم تلفن همراه به مدرسه ببرد اما امروز تبلت و گوشی هوشمند به او می دهیم که به اتاق ببرد و به بهانه آموزش استفاده کند. ما به ناچار و از روی اجبار این کوچ را انجام دادیم، چون اگر این اتفاق نمی افتد از دنیایی که با کرونا دست و پنجه نرم می کرد عقب می ماندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه به خاطر نداشتن زیرساخت های لازم و محدودیت ها مجبور شدیم یک باره امکانات آموزش مجازی را فراهم کنیم، ادامه داد: متاسفانه دانش آموزان و خانواده ها در این دوران با مشکلات زیادی مواجه شدند، به طوری که بسیاری از دانش آموزان تا نیمه های شب بیدار هستند.

اعتدادی با بیان اینکه در این دوران سلامت روان دانش آموزان به هم ریخته و با آسیب های اجتماعی فراوانی مواجه شده اند، افزود: به غیر از تهدید سلامت روان دانش آموزان که موضوع بسیار مهمی است، مشکل دیگری که آموزش مجازی به وجود آورده، اضافه وزن و چاقی دانش آموزان است.

اضافه وزن و چاقی۳۰ درصد دانش آموزان استان اصفهان

وی با اشاره به پژوهشی که از اسفند سال گذشته تاکنون در کشور انجام شده، گفت: براساس این پژوهش ۳۰ درصد دانش آموزان استان اصفهان دارای اضافه وزن و چاقی هستند که آسیب جدی به سلامت نسل آینده می زند. اگرچه اقداماتی در زمینه تغییر این وضعیت انجام داده ایم و تلاش کرده ایم درصدی از اضافه وزن و چاقی دانش آموزان را با برنامه های فضای مجازی کم کنیم، اما به هرحال بی تحرکی یکی از تبعات منفی تعطیلی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: از نظر ما مدرسه جایی است که نباید تعطیل شود، وقتی دانش آموز در مدرسه حضور داشته باشد مسائل پرورشی و تربیتی را فرا می گیرد، درحالی که در فضای مجازی، جای این مهم خالی است. امروز شاهد هستیم که اگر مدرسه نباشد چه اتفاقی می افتد و چه مشکلاتی برای دانش آموزان ایجاد می شود.

سیر صعودی مدرسه سازی در استان اصفهان

اعتدادی از خیرین مدرسه سازی که در راه درست قرار گرفته و در ساخت مدارس مشارکت می کنند قدردانی کرد و گفت: افراد زیادی توانایی مالی را دارند اما اینکه اموال خود را در چه راهی بتوانند خرج کنند مهم است. اگر مسیر درست را بشناسیم قطعا در این مسیر حرکت می کنیم، همانگونه که شاهد سیر صعودی در مدرسه سازی هستیم و اقدامات خوبی در این زمینه در استان انجام شده است.

وی با قدردانی از غلامحسین نصری، خیر مدرسه ساز اصفهانی گفت: حدود ۸ ماه قبل نیت ساخت یک مدرسه از سوی خیر بزرگوار مطرح شد. خوشبختانه امروز اقدامات اولیه انجام شده و امیدواریم به سرعت ساخت این مدرسه آغاز شود.

285759