افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه جوجه‌ریزی در مرغداری های این استان افزایش یافته است، گفت: فروردین سال گذشته ۴۷۰ هزار قطعه و اکنون ۵۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده تا دورنمای تامین مرغ برای استان خوب باشد.
تصویر افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، «حشمت الله عسگری» روز چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار با اشاره به رصد عمومی شرایط بازار برای گروه کالایی مختلف افزود: مشکلی در افزایش قیمت جوجه یک روزه به وجود آمد که بخشی از آن ناشی از قاچاق بود که در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شد و علاوه بر واردات تخم مرغ نطفه دار، جوجه ریزی هم افزایش یافت.

عسگری در مورد گوشت مرغ نیز با بیان اینکه بازار مرغ به ثبات رسیده و واحدهای بسته بندی نیز وارد تولید شده اند، ‌ توضیح داد: این واحدها تاکنون همراهی خوبی با ما داشته اند البته با آنها اتمام حجت کرده ایم چرا که در دوره‌های گذشته بیشترین آسیب را از واحدهای بسته بندی متحمل شدیم.

وی افزود: تقاضای مرغ قطعه بندی شده در پادگان‌ها، بیمارستان ها و رستوران ها وجود دارد که نمی توان آنها را حذف کرد البته در مقطعی سهمیه آنها حذف شد تا بازار به ثبات برسد و آرامش در بازار ایجاد شود.

عسگری همچنین با بیان اینکه هر شانه تخم‌مرغ سه هزار تومان زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود، گفت: افزایش و کاهش قیمت همواره نگرانی ایجاد می کند چراکه افزایش قیمت در راستای حمایت از مصرف کنندگان و کاهش قیمت در راستای حمایت از تولید کنندگان مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در خصوص تامین روغن نیز گفت: در مجموع مشکلی در عرضه روغن وجود ندارد البته مهم ترین مسئله تامین روغن خام است که خوشبختانه شرکت بازرگانی دولتی روغن خام را تامین می‌کند.

عسگری افزود: چند کالا از جمله روغن دارای که از اهمیت بالایی برخوردارند به صورت مستمر پایش می‌شود تا اختلال در بازار ایجاد نشود، خوشبختانه توجه بسیاری به استان تهران شده و روغن به اندازه کافی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ارز روغن خام با سختی تامین می‌شود و در ستاد تنظیم بازار مصوب شد که بخش عمده روغن خام که در گمرک ها وجود دارد به شکل موقت تا سقف ۹۰ درصد که ذخیره شده وارد کارخانه ها شود تا مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین با بیان اینکه چهار هزار تُن میوه برای تنظیم بازار شب عید خریداری و با قیمت‌های مصوب عرضه شد، خاطرنشان کرد: بخشی از میوه شب عید باقی مانده است که سیب وارد بازار شد و پرتقال باقی مانده هم با توافق با سازمان میادین، روزی ۲ تا سه تُن عرضه می‌شود.

عسگری با اعلام مخالفت با طرح ذخیره‌سازی میوه، گفت: در مقطعی که میوه توسط استان‌ها خریداری و در سردخانه ذخیره می‌شود، شک به بازار می دهیم بنابراین تنظیم بازار میوه با میوه داخل و ذخیره سازی جور در نمی‌آید.

285574