2.5 تن مرغ زنده به استان‌های کشور صادر شد/ مصرف روزانه 120 تن مرغ در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه 2.5 میلیون مرغ زنده از کردستان به استان‌های دیگر صادر شده است، بیان داشت: در سه ماهه ابتدایی امسال نزدیک به 372 هزار کیلوگرم مرغ کشتار شده در کردستان به دیگر نقاط کشور صادر شده است.

تصویر 2.5 تن مرغ زنده به استان‌های کشور صادر شد/ مصرف روزانه 120 تن مرغ در کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، فرید سپری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در نشست ساماندهی بازار مرغ این استان، اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای موجود رقم جوجه‌ریزی در استان کردستان در فروردین ماه سالجاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 18 درصد رشد دارد و به 4 میلیون و 119 هزار قطعه جوجه رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این میزان رشد در اردبیهشت ماه ادامه داشت و به 19 درصد رسید ولی با این وجود آمارها از کاهش 6 درصدی جوجه ریزی در خردادماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر می‌دهند.

سپری در ادامه سخنان با اشاره به اینکه 2.5 میلیون مرغ زنده از کردستان به استان‌های دیگر صادر شده است، بیان داشت: در سه ماهه ابتدایی امسال نزدیک به 372 هزار کیلوگرم مرغ کشتار شده در کردستان به دیگر نقاط کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با وجود اینکه در ابتدای سالجاری بازار با کمبود شدید مرغ روبرو بود، با همکاری سایر نهادهای متولی آرامش دوباره را به بازار آوردیم و هم‌اکنون بازار مرغ در این استان ثابت شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم استان کردستان روزانه نزدیک به 120 تن مرغ مصرف می‌کنند که این عدد در برخی از ایام سال افزایش و کاهش می‌یابد.

سپری در پایان سخنان خود بیان داشت: در مجموع در 3 ماه نخست سالجاری تولید و کشتار مرغ در کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته از رشد صددرصدی برخوردار بوده است.

طاهره ایزدی ـ استان کردستان

308690