موافقت دولت با اصلاح مصوبه برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری

دولت با اصلاح مصوبه برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن موافقت کرد.
تصویر موافقت دولت با اصلاح مصوبه برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری

به گزارش سایت خبری پرسون، در جلسه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اعضای دولت با اصلاح مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن (لنج تجاری) موافقت کردند.

براساس مصوبه هیئت وزیران، ۳۰ درصد از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالاهای ملوانی ناشی از اجرای این تصویب نامه به عنوان اجرای طرح جایگزین و اسقاط شناورهای سنتی چوبی به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد.

همچنین ۲۰ درصد باقیمانده از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالای ملوانی ناشی از اجرای تصویب نامه مذکور به عنوان اجرای طرح جایگزین و اشتغال زایی ملوانانی که شغل خود را از دست داده اند و تأمین بیمه آنها به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

تصویب آیین نامه اجرایی مجوز تهاتر مطالبات و بدهی های سازمان ایدرو

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تهاتر مطالبات سازمان های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و همچنین وزارت نفت با بدهی آنها به دولت از طریق شرکت دولتی را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، سهم هر یک از سازمان‌‌های توسعه ای برای استفاده از تهاتر موضوع این آیین نامه، یک سوم رقم مندرج در ردیف تملک دارایی های مالی مندرج در قانون، ۱۰ هزار میلیارد ریال می باشد. در صورت عدم استفاده از این سهم توسط هر یک از سازمان های توسعه ای تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰، با تأیید سازمان، سهم آنها توسط سایر سازمان های توسعه ای قابل مصرف است.

لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی، مشتمل بر یک مقدمه و ۱۶ ماده را تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن را صادر کرد.

بر این اساس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اجرای این قانون را بر عهده دارد و مکلف است آیین نامه اجرایی آن را ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این قانون، تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران تقدیم نماید.

همچنین وزارتخانه مذکور موظف است پیش نویس لوایح مورد نیاز در اجرای این قانون را تهیه و برای تصویب به مراجع ذی ربط تقدیم نماید.

لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها

دولت با پیشنهاد وزارت راه وشهرسازی مبنی بر لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی ازکشتی ها موافقت کرد.

بر این اساس، اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳ موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳ و الحاقات و اصلاحات بعدی آن، (مارپل ۷۸/۱۹۷۳)، به تصویب رسید.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت دادگستری، لایحه تصویب کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری را به تصویب رساند.

بر این اساس، کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری مشتمل بر یک مقدمه و (۱۶) ماده، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

همچنین جمهوری اسلامی ایران طبق جزء (ب) بند (۱) ماده (۸)، کنوانسیون را تنها تا محدوده مورد توافق طرف های موافقتنامه حل و فصل به اعمال کنوانسیون، اجرا می کند.

285562