رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد:

لزوم تولید محتوای غنی در رسانه ها بمنظور افزایش مشارکت در انتخابات

رییس کل دادگستری گیلان برگزاری انتخابات پرشور و کارآمد را مستلزم آگاهی و بصیرت آحاد شرکت کنندگان برای انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: این امر در بستر تولید محتوا‌های غنی در رسانه‌ها و تلاش مجدانه برای ارتقاء آگاهی شرکت کنندگان از برنامه‌ها و ظرفیت‌های تک تک نامزد‌های انتخابات پیش رو میسر می‌شود.

تصویر لزوم تولید محتوای غنی در رسانه ها بمنظور افزایش مشارکت در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، حجت الاسلام خلیلی امروز در نشست ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی دادگستری استان در رشت، همچنین با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان و فرافکنی رسانه‌های ماهواره ایی برای ایجاد بی اعتمادی و ناامیدی در جامعه و زمینه سازی برای کاهش مشارکت عمومی در انتخابات تصریح کرد: خنثی کردن این ترفند‌ها با بهره گیری از ذخایر ارزشمند فرهنگی و ساماندهی آن در قالب محتوا‌های رسانه ایی میسر است و باید در رسانه‌های مکتوب، الکترونیکی، صداوسیما و فضای مجازی به نحو کافی و شایسته انتشار یابد.

وی همچنین فضای مجازی را در شرایط کنونی یک فضای خطرناک و افسار گسیخته دانست و تصریح کرد: غفلت از این فضا افکار عمومی را در موضع انفعال قرار خواهد داد و در شرایطی می‌توان این فضا را مهار کرد که محتوا‌های سازنده، اثر بخش و در راستای منافع عمومی بر آن غالب شود.

رییس کل دادگستری گیلان اهداف دشمن از تخریب در فضای رسانه ایی و مجازی را اعتماد زدایی در جامعه و ایجاد اختلاف بین مردم و نظام عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی تقویت اعتماد عمومی تنها با آگاهی بخشی و روشنگری در بستر تولید محتوا‌های سازنده میسر می‌شود.

فلاح میری دادستان مرکز استان نیز در سخنانی به فعالیت برخی از سایت‌های اینترنتی بدون مجوز در استان اشاره و تاکید کرد: تخریب رقبای انتخاباتی و ایجاد یاس و بی اعتمادی عمومی از اهداف برخی از این پایگاه‌های رسانه ایی غیر مجاز و بدون مجوز است که در راستای اصل ۱۰۲ قانون به طور قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

احمد قنبریان سخنگوی شورای نظارت بر انتخابات استان نیز با تشریح روند بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات میان دوره ایی مجلس شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه، اضافه کرد: با توجه به اینکه در ارزیابی هیات اجرایی این شهرستان بررسی صلاحیت‌ها بدون توجه به نتایج استعلامات مراجع چهارگانه بوده، این مهم در هیات نظارت بطور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز از برخورد جدی دستگاه قضایی با هرگونه تخلفات و جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید با پرهیز از تخریب رقبا، از ارتکاب هرگونه جرم و تخلفی اجتناب کنند.

منبع: صدا و سیما

285513

مطالب مرتبط