مجازات برای انتشاردهندگان اخبار جعلی درباره انتخابات

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران از تشکیل جلسه ستاد امنیت انتخابات خبر داد و گفت: انتشار اخبار جعلی و نادرست درباره انتخابات پیگرد قانونی دارد.

تصویر مجازات برای انتشاردهندگان اخبار جعلی درباره انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدکمال سادات شامگاه جمعه از برگزاری جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موضوعات مختلفی در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران بر ضرورت پیگیری اخبار از طریق رسانه‌های رسمی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: انتشار اخبار نادرست، موضوعات جعلی و شایعاتی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، ممنوع است.

سادات بیان کرد: طبق دستور دادستان کل کشور، دادستان‌های شهرستان.ها نیز موضوعات مربوط به شایعات و اخبار نادرست را پیگیری قضایی خواهند کرد.

وی در ادامه بر ضرورت تمکین به قانون و پرهیز از مصاحبه‌های خارج از ضوابط توسط عوامل اجرایی ستادهای نامزدهای انتخاباتی نیز تاکید کرد و افزود: در جلسه مقرر شد این عوامل نسبت به این موضوع توجیه شوند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران، رعایت شئونات اسلامی و حرمت ماه محرم را نیز ضروری دانست و گفت: تجمع در میادین که موجب ترافیک و اخلال در نظم عمومی شود، ممنوع و راه‌اندازی کارناوال، برگزاری راهپیمایی، میتینگ‌های خیابانی مجاز نخواهد بود.

سادات اظهار کرد: در جلسه ستاد امنیت تاکید شد که پلیس فتا با محرکان فضای مجازی طبق قوانین برخورد لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: مقرر شد که تقویت و ارتقای سطح توان در فراجا برای اسکورت و حفاظت از صندوق‌های اخذ رای در زمان بازگشت به مخازن فرمانداری‌ها تقویت شوند.

منبع: ایرنا

705516